Adrienne je certifikovaná trenérka psů a bývalá asistentka veterináře, která spolupracuje s nejlepšími veterináři na světě.

Kombinace samce a samice často fungují lépe

Psi stejného pohlaví spolu pravděpodobněji nebudou vycházet.

Psi stejného pohlaví spolu pravděpodobněji nebudou vycházet.

alexadry všechna práva vyhrazena

Proč dvě fenky nemusí být nejlepší kombinací

Právě jste navštívili místního chovatele a zamilovali jste se do dvou štěňat. Jsou to dvě rozkošná štěňata fenky, která vypadají, že si spolu ráda hrají. Ptali jste se na možnost adopce jednoho z nich, ale vaše srdce je rozpolcené mezi oběma. Nakonec se rozhodnete, že chcete obě, a chovatel se zdá být docela spokojený, že zdvojnásobí svůj zisk.

Pokud se přistihnete, že uvažujete o takovém scénáři adopce stejného pohlaví, zamyslete se znovu. Jakkoli jsou sourozenci stejného pohlaví roztomilí a hraví, je pravděpodobné, že jakmile dospějí, pustí se do vážných diskusí, které by se mohly změnit v krvavé.

Myslet si, že to obě dámy mohou vyřešit společně, není dobrá volba. Velmi pravděpodobně se hádky mohou vystupňovat a jeden pes může druhého vážně zranit nebo zabít. Zdá se, že k tomu dochází nejčastěji, když jsou si oba psi věkově blízcí nebo když je jeden pes starší a do smečky je přiveden pes novější.

Když jsou si dvě feny věkově blízké, často dochází k velkému soupeření. Budou bojovat o několik konkurenčních prvků. Zdá se, že k takovým soubojům dochází nejvíce v přítomnosti majitele. Mohou se prát o to, kdo první vyjde po rampě schodů nebo projde dveřmi, nebo se mohou prát o místo na spaní, potravu, pamlsky a hračky. Někdy nemusí být příčina v očích majitele zcela viditelná, ale jeden ze psů se mohl cítit být tím druhým vyzýván a cítil potřebu poslat ho zpět dolů po žebříku.

Vysoké riziko představuje také adopce mladší feny a zároveň vlastnictví starší feny. Novější pes může vnímat staršího psa jako slabého, může se pokusit převzít vládu. Takové boje mohou mít bohužel smutný konec.

Ne všechny feny však k takovým bojům inklinují. Existují případy, kdy jim majitelé dokáží umožnit klidné soužití bez problémů. Velkou roli hraje majitel, který uplatňuje zásadu „nebít se“ a zasáhne, pokud něco vypadá na víc než drobnou hádku. Pomocí desenzibilizace a protipodmínečné výchovy lze dosáhnout velkého pokroku.

Pokud by se však rvačka přece jen narušila, musí být majitelé velmi opatrní ve svých pokusech o oddělení obou bojujících psů. Pravděpodobnost „přesměrované agrese“ je vysoká. V takových případech budou bojující psi z boje zmatení a přehnaně nabuzení až do té míry, že mohou napadnout majitele pokoušejícího se o navrácení klidu.

Nejlépe je proto oba psy od sebe oddělit vyplašením. Toho dosáhnete tak, že přes ně přehodíte deku, polijete je hadicí, vydáte náhlý hlasitý zvuk nebo jednoho psa chytnete za zadní nohy a odtáhnete, jako by to byl trakař. Musíte být velmi opatrní.

Přestože spolu mnoho fenek vychází v klidu, adoptovat dvě štěňata stejného pohlaví může být někdy jako hrát ruskou ruletu, jejich budoucnost může být s otazníkem. Jakkoli mohou být roztomilá, zkuste prosím zvážit, že v budoucnu bude možná nutné jedno z nich převychovat jednoduše proto, že spolu nevycházejí. Pokud kupujete od zodpovědného chovatele, nedovolí vám takovou kombinaci adoptovat. Pokud opravdu musíte adoptovat dva, samice a samec je mnohem šetrnější kombinace, nicméně v ideálním případě zvažte, že by mezi sebou měli mít několik let odstup, aby nedocházelo k přílišnému sbližování mezi sebou než s majitelem. Žádné černobílé tvrzení však nelze učinit. Hodně záleží na míře vašeho odhodlání.

Myslet si, že psi „se s tím vyrovnají“ a vyřeší si to sami, je dost naivní, pokud jde o výchovu dvou fen. Konkrétně to může nejvíce platit pro některé psy určitých plemen, protože někteří mají predispozice k agresi vůči stejnému pohlaví. Dělejte prosím vážně své domácí úkoly a neberte rozhodnutí na lehkou váhu. Může to způsobit, že se psa vzdáte, nebo hůř, může to stát život jiného psa.

Tento článek je přesný a pravdivý podle nejlepšího vědomí autora. Nemá za cíl nahradit diagnózu, prognózu, léčbu, předpis nebo formální a individuální radu veterinárního lékaře. Zvířata vykazující známky a příznaky nouze by měla být neprodleně vyšetřena veterinárním lékařem.

Dotaz &Odpovědi

Dotaz: Máme dvě fenky, jedné je rok a druhé něco přes tři roky. Dříve spolu skvěle vycházely, dokud obě nezačaly hárat, teď se hodně perou! Zastaví to jejich kastrace?

Odpověď:

Jaká bude jejich kastrace? Kastrace je může zastavit, pokud jsou jejich boje vyvolány výhradně hormonálně, ale samozřejmě to nelze zaručit. Ve skutečnosti není až tak neobvyklé, že se dvě feny v říji perou. Při rozbouřených hormonech pravděpodobně dochází i k určité míře soupeření. Nejlepší je držet feny v říji odděleně, dokud z hárání nevyjdou, pokud kastrace nepřipadá v úvahu kvůli tomu, že jsou psi využíváni k chovu.

Dotaz: Mám starší fenku boxera a mixu pit a mladší fenku bully, které je něco přes rok. V poslední době se začaly prát tak, že většinou teče krev a obě kulhají. Záleží na tom, kdo si začal? Děje se to tak rychle, téměř vždy, když jsem otočená zády. Cítím se hrozně, protože si nemůžu dovolit trenéra v mém okolí.

Odpověď: Je možné, že je budete muset držet odděleně, zvláště když na ně nemůžete přímo dohlížet. Existuje mnoho případů, kdy si mladí psi nerozuměli se staršími. Mohou se prát o zdroje, jako jsou hračky, místo na spaní nebo dokonce o vás. Někdy může být obtížné zjistit, kdo si začal, pokud k těmto rvačkám dochází, když se otočíte zády. Pomáhá, když hračky nebo jiné předměty, které mohou konflikty vyvolat, necháte mimo dosah.

Dotaz: Jak je to možné? Děkuji za tento článek. Tento problém řeším už 6-9 měsíců a po poslední hádce se vzdávám. Takže vím, že mým dalším krokem je sehnat domov pro mou fenku. Co mi doporučujete? To znamená, kde „Dobří lidé“ hledají psy? Na Craigslistu? Equinenow? Bydlím na ranči na venkově. Starám se o svá zvířata a miluji je. Pokud musí odejít, chci, aby šla do vynikající pečující a milující rodiny.

Odpověď: Je mi moc líto, že to nevyšlo, ale děláte tu nejlaskavější věc, protože psi, kteří mají tendenci se prát, žijí většinou ve stresové situaci. Abych odpověděla na vaši otázku, můžete udělat určitý screening pohovorem s lidmi a požádat o adopční poplatek, abyste ji odradili od toho, že půjde k nesprávným lidem. Pokud je váš pes čistokrevný, můžete kontaktovat záchranné skupiny, zejména ty, které se věnují konkrétnímu plemeni vašeho psa. Můžete požádat o pomoc rodinu a přátele. Někdy můžete mít štěstí a najít nějaké známé ochotné psa adoptovat. Místní obchody s krmivy někdy umožňují zveřejnit inzeráty na svých nástěnkách. V neposlední řadě nezapomeňte dát vědět, že váš pes nevychází s vaším psem, aby byl váš pes umístěn do nového domova, kde si může odpočinout jako jediný pes.

Angela long dne 06. srpna 2020:

Mám.2 fenky. Jedna pit mix jedna catahoula. Několikrát se popraly. Jsme na veterině je to běžná věc. Prosím o pomoc

Flora chavez dne 23. července 2020:

Mám pitbulku/buldočka, které je asi pět let, teď jsem si pořídila starou anglickou buldočku, je jí asi sedm měsíců, popraly se poprvé, myslím, že je to proto, že ta sedmiměsíční je v říji, bude to pokračovat, nebo to přestane, až bude z říje

Adrienne Farricelli (autor) dne 09. května 2020:

Irishgirl87, prosím, držte je odděleně a vyhledejte zásah odborníka na chování psů. Tyto případy jsou komplikované a někdy nemusí existovat žádná bezpečná možnost.

Irishgirl87 dne 09. května 2020:

Mám 2 fenky GSD & 1 psa všechny stejně staré dnes 1 fenka & pes napadali druhou fenku kolem krku a 3 jsme museli od sebe a nebylo to jednoduché. Všichni prošli háráním, nejsem si jistá jestli ta 1 není březí nebo ještě ne, ale nikdy se takhle nehádali Jsou od sebe věkově vzdáleni jeden den pomozte

William Dill dne 24.4.2020:

Milovník zvířat zde! Mám 3 kilové psy a 3 maloměstské toulavé kočky. Moje stará fenka německého krátkosrstého ohaře (Daisy) byla v poslední době několikrát napadena mojí mladší fenkou boxerské směsi (Cindy) a můj nejnovější kocour zlatý retrívr (Bud) skáče po Cindyině boku. Jednou je to docela zlé a je těžké to pochopit, protože vždycky byli kamarádi. Vzal jsem je dnes večer všechny tři na společnou procházku a zdálo se, že jsou všichni v pořádku, a pak se to stalo znovu, když jsme přišli domů a já jim nosila jídlo.

Váš článek (a několik dalších) mi pomáhá pochopit, proč se to děje. Daisy má časté mírné záchvaty, které Cindy pravděpodobně děsí, plus to, že Daisy může mít jiné „stařecké“ problémy, které to podněcují, věc dominance ženy proti ženě, spolu s běžnou agresivitou boxerů. Přirozené problémy a instinkt tak nějak převážily nad jejich dřívějším přátelstvím. ☹️

Tyhle věci si budu pamatovat. Dva kiloví psi, jeden pes, jedna fena; to bude maximum!

Hector dne 29. prosince 2019:

Mám dvouletého boxera a nedávno jsem si pořídila dvouměsíční fenku pitbulla budou spolu vycházet, když je ten druhý pes větší nebo ne

Adrienne Farricelli (autorka) dne 13. října 2019:

Na rozdíl od toho, co se lidé mohou domnívat, kastrace není univerzálním řešením všech problémů s chováním. Kastrace může pomoci omezit pouze určité hormonálně podmíněné chování, jako jsou hormonálně podmíněné výkyvy nálad a hormonálně podmíněné chování během říje.

Protože se zdá, že obě vaše samice spolu během hárání vycházejí, vypadá to, že kastrace nemusí být nejvhodnějším řešením problému.

Možná by bylo nejlepší, kdyby vaše psy posoudil odborník na chování bez použití síly a určil, co může vyvolat epizody agrese, které popisujete.

Protože se zdá, že k jejich soubojům může docházet, když nejste doma, ale možná i po příchodu domů, je pravděpodobné, že mohou být z vašeho návratu nadšené a to způsobilo, že se na sebe přesměrovaly. Může se tedy stát, že je prostě budete muset držet odděleně, když nebudete nablízku, pokud mají tendenci spolu vycházet za všech ostatních okolností.

Také vám odborník na chování může navrhnout způsoby, jak vašemu psovi pomoci, aby se z toho útoku emocionálně zotavil, protože to vypadá, že od té doby trpí určitým napětím.

Jsou to samozřejmě jen předpoklady. Pouze odborník může na základě několika faktorů vydat konkrétní doporučení, zda by pro vašeho psa nebylo lepší vrátit ho do nového domova, vykastrovat ho nebo zda by mu nepomohlo vedení a určitá úprava chování.

Mimochodem, zde je několik užitečných čtení:

https://pethelpful.com/dogs/Can-an-Aggressive-Dog-…

https://pethelpful.com/dogs/How-to-Help-a-Dog-Reco…

Jessica Higgs dne 13. října 2019:

Mám tříletého huskyho/směs malamuta a ročního německého/labského min. oba jsme dostali z různých domovů. Můj husky vyrůstal a byl vycvičen kolem 5 dalších samců huskyho a labradorovi bylo 5 měsíců, když ji museli dát pryč kvůli jejich stěhování. Moje husky vycházela s ostatními psy, když jsme ji dostali, agresivní byla jen tehdy, když se moje sestra snažila krmit svého psa a mou fenku ze stejné misky (jo, my víme, hloupé), takže když jsme si vzali mého labradora, dali jsme si záležet na tom, abychom ho naučili respektovat prostor. Můj husky (kterému v té době byly dva roky) si mého labradora (kterému v té době bylo 6 měsíců) poměrně rychle oblíbil. Často se dělili o jídlo a chodili do stejné boudy, oba odmítali odejít. Dokonce i když moje labradorka začala poprvé hárat ve 12 měsících a můj husky začal hárat ve stejnou dobu, oba byli velmi kamarádští, dokud jsme jednou večer nešli do obchodu a nevrátili se k mému huskymu, který se snažil kousnout mého labradora. Když jsme vešli dovnitř, měla mého labradora přitisknutého k zemi. Nejsem si jistá, kdo začal rvačku a co ji způsobilo. Můj labrador se rozmáchl, protože moje husky měla krvácející lib a můj labrador měl také krvácející krk. Od té doby je můj labrador v blízkosti mého huskyho velmi nervózní a můj husky je v blízkosti mého labradora velmi „ostražitý“. Můj husky už také nemá moc rád ostatní psy. Zvláštní je, že moje husky měla štěňata a (samozřejmě) neměla ráda ostatní psy v blízkosti svých štěňat, kromě mého labradora. Skoro jako by věřila, že jim můj labrador neublíží. a jak můj husky, tak labrador by se navzájem stáhli, kdyby se jiný pes jen podíval jejich směrem. Můj husky má také silnou úzkost, takže když jsou ve svých boudách, Můj husky potřebuje společnost mého labradora, aby se cítil bezpečně a jistě. Také si mého labradora pustí na dosah ruky, než se od něj odvrátí celým tělem. Můj labrador v žádném případě nevykazuje známky agrese vůči mému huskymu, ale nevěříme, že by jeden, ne-li oba, byli agresivní, kdybychom je nehlídali. Vyřešila by daný problém kastrace obou, nebo bychom museli vyhledat odborníka na chování (trenéra) s tím, že bychom možná museli jednu z nich převychovat? Rádi bychom udělali vše, co je v našich silách, než jednoho z nich dáme pryč, protože oba máme moc rádi. Co byste nám doporučili za možnosti?“

Eman Afia dne 23. září 2019:

Mám dvě fenky jedna je bígl a ta velká je dogo argentino vycházely spolu dokud ta malá neměla hárání hrozně se praly oddělila jsem je ale náhodou když vykastruji bígla je možné že se už nebudou prát ?!!

Nancy dne 11. července 2019:

Mám 4 letého zlatého labradora retrívra smíšeného nejlepší chleba tak respektující a frendly a 2 letého frag není špatný ale hodně velkohubý když dojde na vzpírání ale nedávno jsem si všimla že ten malý se na toho staršího vrhá když si hraju s oběma kousne toho staršího štěně do nohy a začne se hrbit když ten druhý spí na mé posteli když je malá byla na mé posteli a bylo jí řečeno aby slezla ona slezla ale škrábala postel jako vzteklá nevím co se děje mám ráda oba psy stejně ale myslím že můj partner projevuje více lásky té malé a já možná dělám to samé té druhé tak co mám dělat potřebuji tu malou zastavit než to s jejím chováním přežene

Carole dne 06. června, 2019:

V posledních 30 letech jsme měli vždy 2 fenky německého ovčáka najednou. Jedna byla starší a druhá mladší. Když starší zemřela, pořizovali jsme si štěně. V současné době máme 2 ovčáky 9 let & 1 rok. Nikdy jsme neměli problém s tím, že by spolu některá z našich fenek nevycházela. Naši psi se vždycky dělili, někdy jedli a pili ze stejné misky najednou. Dáváme přednost fenám před samci a vždy budeme vlastnit pouze feny.

Martin dne 04. listopadu 2018:

Dobrý den..mám 2 fenky kokra matku a dceru, které se spolu dlouho a dobře snášejí…Ve skutečnosti jsou to kamarádi a vždy si hrají a bojují proti jinému kokrovi, kterého mám a který je samec.

Můj dotaz zní……bude pejsek trpět, až přijde doba hárání 2 fenek???………………..Pejska dám na zahradu před dům, ale zřejmě bude „cítit“, že její 2 společnice jsou v říji……¿ může mu tato blízkost uškodit nebo jeho baheaiviour? ….Musím dodat, že ho nebudu kastrovat)…..

Možná bych měla vzít psa někam jinam?? …Třeba do útulku na 10 dní ??..nebo je v pořádku, aby jenom čichal k hárajícím fenám ??….Děkuji !

Jacquelyn Gamble dne 07. 07. 2018:

Mám dvouletého pita a pětiletého boxera pit si stoupne před boxera nebo pod bradu a nenechá ji projít ani nic udělat nestane se to pořád stane se to párkrát za týden co je to za chování

Kristy dne 04. 06. 2018:

Mám šestiletou anglickou bulteriérku, je fantastická ve všech směrech, skvělá s dětmi, spí uvnitř, rozmazlená… Asi před půl rokem mi volala sestra v slzách, že si právě pořídila šestiměsíčního anglického bulteriéra, stejně jako je ten náš, ale nefungovalo to, protože Lexi byla pro jejího jedenáctiletého boxera příliš energická, až je musela držet odděleně..řekla jsem, že jí dáme šanci, protože je také submisivní k dětem, což je naše hlavní starost. Lexi přijela a ledge náš pes byl skvělý učitel pár vrčení, aby věděla, kdo je tady pánem a bylo to. Každý večer je vyvenčíme, pokud ne hned ten následující… Zjistili jsme, že jak Lexi zestárla, začíná si více stát za svým a snaží se dostat na postel ledge, i když má své vlastní věci, jako že štěká i na ledge. Když po procházce položím misku s vodou, Lexi se vždycky nejdřív nechá napít od ledge, protože ví, kdo je tady pánem. Nedávno jsme ji nechali odblešit po jejím prvním cykle….prosím řekněte mi, že ji to uklidní nějaké náznaky nikdy bych se Lexi nezbavila je to teď rodina

bookpaw dne 24. března 2018:

mám ráda své fenky

Susan dne 27. ledna 2018:

Amortovala jsem 2 záchranářské psy, psa a fenku. O pár let později se mému bratrovi narodil vrh mixů jorkšíra a jack russella. Adoptovala jsem fenku ve věku 6 týdnů. O několik let později máme hlasité zákeřné objevující se rvačky. Někdy nevidím spouštěč a jindy jorkšír bere hračku mé druhé fence (která je směs jezevčíka). Jorkšírka také šéfuje mému pejskovi. Jorkšírka vždycky odstrčí ostatní dva, aby mohla jít ven první. Strká se i do jídla. Nejsem si jistá, jestli tam dává svůj pach. Je velmi nervózní v blízkosti cizích psů a vzrušuje se hlasitými zvuky nebo štěkotem jiných psů venku a tuto negativní energii směřuje na mé další dva psy tím, že je okusuje (ne kousá) a štěká jim do obličeje. Jednu rvačku jsem se pokusila přerušit a dostala jsem kus ruky. Zdálo se, že jorkšírka projevila lítost a den nebo dva poté byla poslušná. Je divná, co se týče jídla, a nechce jíst, když ostatní dva jedí. Také nepřijde, když mám pamlsky. Vlastně běží k posteli a chce, abych jí je přinesla. Opravdu ji nechci dát pryč, ale mám strach z toho „dohadování“. Po incidentu, kdy mě kousla, když jsem se snažila zasáhnout, neměly několik měsíců žádné problémy. Hledám návrhy, jak s jorkšírkou pracovat a uklidnit ji.

Adrienne Farricelli (autorka) dne 25. ledna 2018:

Jo, vždycky se najdou výjimky, tohle bylo nastíněno v článku „Ne všechny fenky mají tendenci se takto prát. Existují případy, kdy jsou majitelé schopni jim umožnit klidné soužití bez problémů.“

Jo dne 25. ledna 2018:

Máme tříletou fenku mixu heelerů a čtyřletou fenku mixu border kolií. Okamžitě se skamarádili a jsou nerozluční. Kamarádka si přivede fenku směsi čivavy a jindy si náš syn přivede fenku muta. Všichni jsou přibližně stejně staří. Všichni si spolu skvěle hrají. Žádné vrčení ani kousání. Už mnoho let slýchám, že fenky spolu moc dobře nevycházejí, ale naše zkušenost taková není.

Rigby 22. července 2017:

Mám dotaz. Právě jsem se dozvěděla, že psi mých rodičů měli špatnou incidenci. Jedna fena porodila štěňata a druhá fena je sežrala. Ještě teď jsem z toho v šoku. Jaké je pro to vysvětlení?“

Carib gyal 21. července 2017:

Není to pravda. Máme 2 sestry rotvajlera z vrhu. Jsou nerozlučné!

Casey McDoogins dne 03. července 2017:

Máme fenku labradora/pitbula a fenku labradora/weima. Nejdřív jsme si mysleli, že budeme muset lab/pit skutečně nechat utratit, protože všechno a všechny strašně kousala (všude krev). Zvlášť drsná byla na našeho druhého staršího psa. Trvalo několik měsíců, než její krk nepřipomínal sekanou. Po měsících výcviku zábrany kousání (teď je jí asi 9 měsíců) je sice pořád ještě občas ukecaná, ale je to jako den a noc. Dolaďujeme naše reakce, abychom ji ještě více zformovali v pohodovějšího psa, ale jsem moc ráda, že jsme si ji mohli nechat.

Pia 22. května 2017:

Mám pětiletého GSD, dvouletého belgického ovčáka malinois a čtyřletého karolínského psa, všechny jsou to fenky a dvě jsou zachráněné. Vycházejí spolu dobře, ale párovali jsme je opatrně. GSD byla první a je alfa, Malinois přišla jako druhá a s radostí dovolila GSD být alfou, Carolina Dog přišla jako třetí, snažila se přetlačovat svou váhou (celých 35 kilo) a GSD ji rychle postavila na její místo a nikdy jsme už neměli problém.

Adrienne Farricelli (autorka) dne 07.05.2017:

Ang Ela, no jak je v článku nastíněno “ Ne všechny feny mají tendenci se takto prát. Existují případy, kdy jsou majitelé schopni jim umožnit klidné soužití bez jakýchkoli problémů.“ A to je pravda, jak můžete potvrdit. Zažila jsem skvělé případy, ale i ty otřesné. Často může jít o špatné vedení a napadá mě i několik dalších faktorů. Viděl jsem mnoho případů, kdy majitelé psů předpokládali, že psi by měli problémy řešit sami, ale to způsobilo jen eskalaci problému a nácvik chování. Souhlasím s vámi, že často může jít o problém nedostatečného výcviku a poskytování špatného vedení. Děkuji za komentář.

Ang Ela dne 05. 05. 2017:

Hmmmm, já preferuji fenky a jako taková jsem měla vždy, buď dvojice, nebo větší smečky fenek ve svém životě a vůbec se neztotožňuji s problémem nastoleným v tomto článku. V průběhu let jsem slyšela lidi zastávat tento názor a vždycky mě to iritovalo.

Moje současné holky jsou doga, kterou jsem vychovala od štěněte, a německý ovčák, kterého jsem koupila z útulku jako pětiletého. Můj názor založený na dlouholetých osobních zkušenostech spolu s mými zkušenostmi cvičitele psů je, že lidé jednoduše neumějí a nechtějí mít svá zvířata pod kontrolou, téměř úplně postrádají instinktivní schopnost ovládat svá zvířata a mohou být drilováni ve výcvikových technikách stále dokola, a přesto nedokážou základní techniky uvést do praxe. Další problém vidím v tom, že zvířata zůstávají celý den doma a jsou ponechána svému vedení, to je katastrofa, musíme být stálými společníky a vůdci našich zvířat. Mám to privilegium, že podnikám doma, a tak jsou moji psi neustále se mnou, což nesmírně přispívá k harmonii ve smečce.

Stolly 26. března 2017:

Silly je skvělý a dokonalý pes

Bet 17. února 2017:

Měla jsem pětiletou fenku border kolie (kastrovanou) a přivedla jsem si štěně dobrmana a nevykastrovala jsem ji. Vše bylo v pořádku asi 4 roky a dobrmanka se rozhodla, že ona má být alfa…byla to krvavá válka i poté, co jsem dobrmana vykastrovala. Nikdy nebylo úplně jasné, kdo je vyzývatel, a nikdy to nebylo kvůli jídlu. Musela jsem důrazně prosazovat zákon „žádná agrese“…bez ohledu na to, kdo to dělal, oba psi dostali důtku a byli posláni do kotců nebo do ohrady. Asi po roce to bylo pod kontrolou a bylo uzavřeno příměří, ale nikdy jsem nepolevila v ostražitosti. Mám ráda obě plemena, ale už nikdy nebudu mít dvě fenky.

Emily Martinez 27. ledna 2017:

Mám 11měsíčního standardního pudla a 9měsíčního anglického ovčáka..obě fenky jsou neupravené. Jsou si tak blízké, že si hrají jen na boj s hračkami… nikdy nejsou agresivní. Jsou to vnitřní psi a já jsem pracující maminka z domova. Mám s nimi požehnané zkušenosti.

Adrienne Farricelli (autor) dne 26. ledna 2017:

Sal, jsou to kastrovaní psi nebo intaktní? Jsem naštvaná, když slyším, že paní ze záchranné stanice navrhuje, aby byl váš pes zničen! To, že si pes nerozumí s jiným psem, nemusí znamenat eutanazii, mnoho psů jako ona se má báječně v domácnosti s jedním psem nebo třeba s pejskem. Vy jste své psy nezklamali, to se stává a prochází tím nespočet lidí.

Sal dne 20. prosince 2016:

Ano… opravdu jsem si přála, abych to věděla před rokem… Mám dvě fenky boxera & za poslední tři týdny to bylo peklo!!!! Moje tříletá najednou začala být agresivní vůči roční, byla jsem v kontaktu s odbornicí na chování & její rada zněla zkontrolovat problémy se štítnou žlázou..u obou psů & výsledky vyšly v normě! Vím, že po pouhých dvou velmi agresivních rvačkách nemohu ani jednoho ze psů pustit k sobě má můj starší pes po těchto ošklivých rvačkách zášť!!!! Vyčerpala jsem všechny možnosti, nikdy bych nikomu nedoporučila mít dvě fenky boxera. Tohle by neměl dělat žádný milovník domácích mazlíčků, ale pro bezpečnost obou musí být jedna z nich odebrána z domova do nového domova… Agátě jsou 3 roky krásná dáma & Bailey je 14 měsíční bílá boxerka s malým rebelem v duši. Mám je obě moc ráda, ale vzhledem ke kvalitě života je to v nejlepším zájmu obou fenek. Bailey se prostě nemůže bránit tak agresivnímu alfa psovi… Agatha na sobě nemá a. Mark, ale Bailey je na antibiotikách kvůli ranám po úderu do nohy… za poslední rok se popraly jen dvakrát & to mi stačilo, abych byla svědkem… Nerada bych viděla, aby někdo prošel takovým chováním & Nikdy v životě jsem neviděla takové chování jen kvůli dominantnímu problému s alfou. Právě jsem dostala výsledky po 4 hodinách, kdy náš veterinář posuzoval oba & panel krevních testů provedených u obou… žádné zdravotní problémy ani u jednoho ze psů & potvrzeno, že agatha nemusí být zlikvidována, jak doporučila paní ze záchranné stanice boxerů. Veterinář řekl, že nemám agresivní psy! Ale dal by agatě Prozac, ale nemyslí si, že to vyřeší tento problém, protože se prostě nemají rádi. je to pro mě šokující & zlomilo mi to srdce!!! Zklamala jsem své krásné boxery!!!

Adrienne Farricelli (autor) dne 23. května 2016:

Přemýšlím, jestli jeden pes mohl při hře šlápnout nebo nechtěně zranit toho druhého, nebo jestli si jeden pes hrál hrubě nebo aktivně hlídal zdroje míčku. .Bude potřeba, aby to posoudil trenér v první osobě, ale obecně platí, že jakmile vypukne rvačka, je pravděpodobné, že může přijít další, takže raději buďte v bezpečí, než abyste litovali, a držte je odděleně, když na ně aktivně nedohlížíte.

Gemma dne 14. května 2016:

To, co iniciovalo rvačku, byla hra s míčem u čtyřletého ovčáka. Tříletá po ní šla, a když na ni čtyřletá vyjela, strhla se rvačka. Když jsou spolu venku (hlídám je zevnitř) tak jsou v pohodě. Teď jsem si všimla, že tříletý ovčák jde ke čtyřleté ovčandě a celou ji očichá. když leží, jde ji očichat. A čtyřletá ovčanda se trochu napne a nechá se očichat. To se nikdy předtím nestalo. Když někam jdeme, bojím se je nechat spolu samotné. Budu je někdy moci nechat spolu o samotě? Nebo je budu muset nechat vždycky oddělené? Nesnáším, když jsou oddělené, protože ony to také nesnášejí! Děkuji za odpověď!!!!

Adrienne Farricelli (autor) dne 13. května 2016:

Těžko říct, je třeba vyhodnotit, co to vůbec spustilo. Byly nějaké zdroje, které jeden bránil před druhým? Byly něčím vybuzeny a přesměrovaly se na sebe? Bohužel, jakmile se začnou prát, šance na druhou rvačku je poměrně vysoká, pokud se vyskytnou stejné okolnosti.

Gemma 12. května 2016:

Mám dvě fenky německého ovčáka, jedné jsou 4roky a druhé 3roky. Dostaly se do velké rvačky, kdy jsme jednu museli vzít na veterinu. Od té doby je držíme odděleně. Ale když jsou spolu, vycházejí spolu velmi dobře ( venku na ně nedohlížíme, hlídáme je zevnitř domu). Je toto chování dočasné? Budou se zase prát?“

Adrienne Farricelli (autor) dne 03. srpna 2014:

Vašim psům hrozí vážná zranění. Zvládla bych prostředí, jak nejlépe umíte, a vyhledala bych pomoc odborníka na chování psů, který používá metody bez použití síly, které vám mohou pomoci. Rizika, která jsou v sázce, jsou příliš vysoká. Zde je několik užitečných čtení: https://discover.hubpages.com/animals/Dog-Behavior… a https://pethelpful.com/dogs/-Why-are-My-Dogs-Sudde…

Jackie dne 02. srpna 2014:

Moje dcera a zeť mají 2 fenky, obě jsou částečně černé labradorky, které jsou od sebe 1 rok! Ale nedávno se přestěhovali z bytu do přívěsu a za necelé 3týdny se ty 2 dostaly do 2 HROZNÝCH rvaček od té doby, co bydlí v přívěsu!!!! Bylo to tak zlé, že na obou psech byla nakreslena KREV a poprvé jsem je musela rozdělit a podruhé moje dcera řekla, že zkusila stříkat vodu, aby je oddělila, ale nefázovala je!! Každopádně moje otázka na vás je, co máme dělat nebo co bychom měli dělat? Většinou jsou to dobře vychovaní psi a jsou vycvičení v chovatelské stanici, kde jsou zavření v oddělených klecích, dokud se někdo nevrátí domů. Prosím, POMOZTE, moje děti zoufale potřebují radu!!!

k9education dne 10. února 2014:

Počítejte mě jako dalšího člověka (a trenéra), který tuto lekci dostal na vlastní kůži. Když bylo mé první feně přibližně 1,5 roku, adoptovali jsme další fenku a pejska. Zpočátku spolu všichni vycházeli skvěle. Brali jsme je všude společně, včetně výletu s batohem na zádech, při kterém všichni společně klidně spali ve stanu. Po několika měsících se začali trochu hádat. Hádky se rychle stupňovaly, až už se nedaly označit za hádky. Jednoho dne, když jsem byl se dvěma holkami sám, našla moje první samice na dvoře mršinu králíka. Druhá samice se rozběhla přes celý dvůr – více než 1 akr daleko – a šla jí přímo po krku. Není pochyb o tom, že by ji zabila, kdybych nezasáhl. Od té doby žijí obě holky v našem domě odděleně, vždy oddělené brankou.

Od té doby jsme si pořídili další dva samce a moje starší fenka nemá problém s žádným z nich a nikdy neměla. I když bychom samce nenechávali spolu o samotě, když jsme venku – protože malé vrčení by se bez dozoru mohlo změnit ve větší – nemáme žádné obavy, že by spolu žili v klidu, když jsme tam my. Pokud bychom si pořídili dalšího psa, přestože už máme tři pejsky, téměř jistě bychom si pořídili dalšího samce. I když někteří mají opačné zkušenosti, naše zkušenost je taková, že 2 a více psů spolu obecně vychází lépe než 2 a více fenek.

Nakonec, v reakci na pána, který řekl, že kastrace agresivitu nesníží, nemáte jednoznačně pravdu. Kastrace agresivitu rozhodně SNÍŽÍ; vědecké výzkumy to opakovaně dokazují. Nicméně agresi neodstraní, a proto není všelékem na všechny problémy s více psy.

Adrienne Farricelli (autorka) dne 02. 06. 2013:

Protože jste jedli pizzu, mohlo se také stát, že boxer hlídal jídlo, které jste měli, a nechtěl, aby ho měl druhý pes a aby bylo blízko vás. Nicméně berte v úvahu i to, že když psa zachráníte, tak se na vás upne, zvlášť pokud jste ho cvičili a poskytovali mu důvěru, a může se stát, že bude nakonec ulpívavý a někdy i ochranitelský, pokud se stanete zdrojem hodným hlídání před jiným psem. Novým psům nějakou dobu trvá, než se naučí pravidlům domácnosti. Pokud k tomu dojde, bylo by nejlepší držet psy kvůli bezpečnosti odděleně. Pak boxera naučte povel „vypnout“. Jinými slovy, když se k vám přiblíží, vstaňte a řekněte „off“, a když ustoupí, dejte mu pamlsek. Totéž naučte i svého anatolského psa. Případně trénujte povel „jdi na své místo“, který byste měli trénovat sami, a až se dobře osvědčí, můžete ho trénovat s druhým psem v okolí. Když máte domácnost s více psy, je důležité zajistit, aby psi byli dobře ovladatelní hlasem. To může pomoci zabránit rvačkám, pokud je zachytíte dříve, než se objeví první náznaky problémů. Někdy však žádná úroveň poslušnosti nedokáže zabránit rvačkám a zbývající možností je pak držet je pro jistotu odděleně.

beth dne 02. června 2013:

Takže vlastním fenku anatolky od jejích pěti let, teď je jí sedm let a má nemocnou nohu. Nedávno jsme adoptovali fenku boxera 5 let ještě není kastrovaná. Od té doby co jsme ji adoptovali jsem s ní hodně pracovala na tom aby byla agresivní a vyjížděla na lidi když byla venku což jí šlo skvěle. Teď jsem s ní trávila dost času, protože se mi zdálo, že se taky potřebuje naučit chodit na nočník venku a ne doma, takže si s ní hraju venku a nechávám ji běhat, zatímco ona se kolikrát zastaví a jde na nočník. Jakmile je hodná, přivedu ji dovnitř, nakrmím ji a dám jí lásku a řeknu jí, jak jsem na ni pyšná. Dneska jsem seděla na lehátku a jedla pizzu a oba psi byli u mě starší pes šel blíž ke mně no a boxer šel a skočil mi přes nohy strčil mi drápky do nohy tak jsem zakřičela že se lekl můj velký pes taky ustoupil a boxer už vrčel ale pak se běžel schovat. Manžel přišel, zvedl ji a dal ji do přepravky. Nevíte, jak jí mám dát najevo, že se o mě musí dělit, když s ní potřebuji trávit tolik času? Pomoc

Adrienne Farricelli (autor) dne 22. května 2013:

AhojFlowerpower09, boxeři jsou plemeno, které může mít sklony k agresi vůči stejnému pohlaví. Je dobré slyšet, že teď všechno probíhá hladce. Podle mých zkušeností mají věci tendenci být trochu kritické obecně mezi 12. a 36. měsícem věku. Možná se vám toto čtení bude hodit do budoucna, ale doufám, že tyto informace nebudete nikdy potřebovat. Někteří majitelé nikdy nemají problém, jiní ano. Jako téměř u všeho u psů záleží na několika faktorech.

https://pethelpful.com/dogs/-Why-are-My-Dogs-Sudde…

FlowerPower09 dne 22. května 2013:

Mám dvě fenky boxera, jedna má asi 2 nebo 3 roky ( jmenuje se coco ) a druhé je 5 měsíců ( jmenuje se chata ). Coco je kastrovaná a chata ještě ne. Zatím jsme s oběma fenkami neměli žádné problémy. Když byly chatě asi 2 měsíce, coco jí ukázala, že je alfa, také pomáhala chatě s tréninkem na nočník, klepáním na psa a jednoduchými povely. Kamkoli coco spí, chata ji následuje, chata se od coco hodně naučila. Také ví, že když coco jí, může být poblíž, ale nesmí vůbec jíst, dokud coco nedojí. Doufám, že to tak zůstane.

Adrienne Farricelli (autor) dne 14. dubna 2013:

Je opravdu těžké říct, aniž bych viděla jejich chování, takže jen předpokládám…. Zní to jako případ přesměrované agrese, která nemusí mít nic společného s hormony, protože může jít o naučené chování. Hosté jsou častým spouštěčem v důsledku vysokého stavu vzrušení. V tomto případě může být poradce pro chování lepší volbou než trenér psů. Vyhledejte CAAB nebo certifikovaného veterinárního behavioristu, který vám pomůže. Neciťte se trapně, je to běžný problém a není to vaše vina.

katie dne 14. dubna 2013:

pomoc… udělali jsme chybu. Máme desetiletého anglického bulla, mix boxera, Gracie. Je to mírná holka, která se v podstatě chce schoulit do deky. Nikdy neměla ráda psy. Před několika lety jsem se přestěhovala ke svému snoubenci. Měl dvanáctiletou rot. Byli schopni spolu existovat, protože hnida akceptovala, že Gracie je šéf. Hnida zemřela. loni jsme si koupili štěně německého ovčáka. po přečtení tohoto článku jsem v rozpacích. Opravdu jsem si myslela, že by to mohlo fungovat. Gracie dávala štěněti najevo, že ji má nechat na pokoji vrčením, nikdy nekousla. v poslední době se ovčák začal bránit. horkým místem jsou dveře. zaklepání nebo zvonek u dveří už vyvolaly 4 rvačky, které jsme museli oddělit, jedna vedla k návštěvě veterináře. Konzultovala jsem to s mnoha trenéry, kteří mi poskytli různé rady. Náš ovčák bude brzy kastrován. povede to v kombinaci s dalším výcvikem k tomu, že starý pes, gracie, zůstane alfa? Měli bychom se poohlédnout po umístění ovčáka jinam? zatím je při případných návštěvách oddělujeme. ANY suggestions appreciated

Adrienne Farricelli (autor) dne 29. března 2013:

Oooops, yes, I thought they were just 4 weeks. Je opravdu těžké je dávat pryč, zvlášť když se člověk bojí, do jakých domovů půjdou. Doufám, že se vám podaří najít jim milující páníčky, přeji hodně štěstí!!!

keith3668 29. března 2013:

Díky Alexadry, ale mým štěňátkům jsou 4 měsíce a jejich mamince 4 roky, takže jste to možná špatně pochopila a myslela jste, že jsem myslela 4 týdny. Děkuji za komentář. Moji psi dostávají víc lásky než členové mé vlastní rodiny, jsou mým životem, proto mě myšlenka na jejich prodej ubíjí.

Adrienne Farricelli (autor) dne 29. března 2013:

Nechte je s sebou doma alespoň do doby, než jim bude 8 let a budou připraveni jít do nových domovů. Pokud chcete, aby šly do domovů a byly zvyklé žít v domácím prostředí, musí být v domácnosti a být součástí rodiny. Dbejte na to, abyste je v době, kdy jsou ve vaší péči, socializovali s dětmi, jinými domácími zvířaty a všemi druhy lidí. Šířte o štěňatech hlas a prověřujte zájemce o ně. Dejte jim najevo, že vaše štěňata byla vychována tak, aby se stala součástí rodiny. Pět fenek se může ukázat jako problém, zejména u plemene, které je známé tím, že je agresivní vůči stejnému pohlaví.

keith3668 dne 28. března 2013:

Mám psa a fenku Cane Corso. Mému pejskovi je 6 let a fence 4. Štěňata se mi narodila náhodou asi před 4 měsíci. Měla jsem 6 štěňat, která 2 zemřela, a to mi doslova zlomilo srdce. Ze 4 štěňat byly všechny fenky. Plánovala jsem, že je nechám opravit, stejně jako matku Cane Corso. Jsou samozřejmě rozkošní a skvěle spolu vycházejí. Ani u jednoho z nich jsem nepozorovala žádné známky dominance. Matka je stále čistí, hraje si s nimi, všichni jsou spolu skvělí. Plánovala jsem postavit pevnou oplocenou ocelovou boudu, abych je udržela odděleně, až budou starší a začnu pozorovat nějaký druh agrese. V současné době žiji v Kostarice a lidé se o své psy nestarají tak jako lidé v USA a Evropě. Chtějí si koupit velkého psa, jen aby ho měli venku jako hlídacího psa, a ne jako součást rodiny. Chci si nechat jedno nebo dvě štěňata fenky a další dvě prodat, ale nedokážu si představit, které z nich prodat. Mám pocit, že bych štěňatům ublížila, kdybych je prodala, protože bych věděla, že se jim nedostane péče a lásky, kterou bych jim dala já. Pracuji z domova a oba moji dospělí psi byli v mé blízkosti doslova asi 95 % svého života. Nevím, co mám dělat, chci si je všechny nechat, ale přijde mi, že s pěti fixovanými fenkami bych měla opravdu problém. Nějaké nápady.

Adrienne Farricelli (autor) dne 10. března 2013:

Dobrý nápad vyhledat názor cvičitele. Doufám, že se vše vyřeší, ale někdy jsou bohužel rizika, která jsou v sázce, příliš vysoká na to, abychom riskovali.

RL dne 10. března 2013:

Je mi tak smutno, když čtu tento článek! Momentálně mám tříletého záchranářského voříška a ještě je tam roční voříšek, který je sousedky, ale ta už ho nechce. Poslední měsíc ji venčím a krmím (protože její majitelka to nechce dělat) a zamilovala jsem si ji. Moc ráda bych si ji vzala, ale když jsem je zkoušela venčit dvě spolu, můj starý pes vrčí a chňapá a míří jí po krku, je to velmi děsivé. Snažím se sehnat trenéra, který by nám pomohl, ale teď nevím, jestli to vůbec půjde 🙁

Adrienne Farricelli (autor) dne 30. listopadu 2012:

Marcu, v interiéru je ve hře více prostředků. Především v interiéru mají větší tendenci soupeřit o pozornost. Pokud si sednete, nemusí se vašemu pitbulovi líbit, když se bígl pohne nebo se na vás podívá, protože si může myslet, že má nárok na většinu vaší pozornosti. Pokud přijdete domů, může mít pocit, že vás pozdraví jako první. S největší pravděpodobností jsou tu také postele, oblíbená místa na spaní, misky na jídlo, hračky a především vy. Pamatujte, že pitbulové pravděpodobně nebudou vycházet se psy, zejména se psy stejného pohlaví, to je dokonce uvedeno ve standardu. V 8-9 měsících se blíží sociální zralosti a tehdy se tyto vlastnosti projeví. Možná vás tento článek zaujme, dbejte prosím zvýšené opatrnosti, může se to zvrtnout: https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M…

marc dne 29. listopadu 2012:

Mám dvě fenky. Jedné je asi 1,5 roku a je to směs bígla a ovčáka (40 kilo). Byla adoptovaná z útulku asi ve 2 měsících. Druhá je 8-9 měsíců stará fenka směsi pitbulla. Byla opuštěná v mé práci, tak jsem si ji vzala domů . Oba psi tráví den na velkém oploceném dvoře, zatímco já jsem v práci. Zdá se, že spolu vycházejí dobře, dokonce jsem je jednou přistihla, jak na sobě podřimují. Když ale přijdou do domu, rozpoutá se peklo. Prolévá se krev. Proto je držím odděleně a snažím se vyvažovat čas strávený s každým z nich. Štěně pitbulla je vždycky agresor. Všimla jsem si, že často čůrá na podlahu, jako by si ji značkovala, i když je naučená chodit ven. Bitky bíglí směs opravdu stresují, po bitce se třese a je velmi odtažitá. Je to super přátelský mírný pes a trochu tvrdohlavý(typické bíglí vlastnosti). Směska pittbulla je velmi velmi věrný pes. všude za mnou chodí, vždycky se mi snaží udělat radost tím, že sedí, třese se, olizuje ruku a je ke mně ochranitelská, ale k lidem přátelská. také spí se mnou v posteli. bígl spí na gauči (podle svých preferencí) . proč spolu psi vycházejí na dvoře, ale v domě se tolik perou? Bígl je fixovaný, pitbull ne (pokud vím). Jak je mám přimět, aby se v domě neprali?“

nicole-terese dne 23. listopadu 2012:

Měla jsem ještě před dvěma týdny dvě fenky arabského bulla, rok od sebe byly nejlepší kamarádky, pak se najednou nesnášely a rvaly se až do smrti, přišla jsem o svou holčičku!

emily dne 12. června 2012:

mám 2 fenky německého ovčáka a 1 psa německého ovčáka

Adrienne Farricelli (autorka) dne 18. května 2012:

To, co pozorujete, není až tak neobvyklé. Mnozí ve stejné situaci jako vy si nechávají oba psy, ale často se to projevuje spoustou managementu (tj. střídáním psů, jejich oddělováním) Pokud jednoho z nich vrátíte do domova, mohou se zpočátku míjet, ale když se psi perou, často je to pro ně velký stres a nemusí žít naplno. Pokud potřebujete psa převychovat, hledejte záchrannou stanici, která klade velký důraz na umístění psů do milujících domovů. S pozdravem!

luvmypits2 dne 17. května 2012:

Ahoj:

Prosím všechny, kteří mohou, o pomoc!!!

Jako dítě jsem nikdy nesměla mít „domácí mazlíčky“, zejména psy! Před 4 lety mi manžel dal ten nejlepší dárek, štěně! Je to pitbull. Mám ji celou tu dobu a loni jsem si pořídila štěně pitbulla s modrým nosem. Také fenku. Oba jsou čipovaní, kastrovaní, mají životní pojistku atd…

Problém: Všimla jsem si, že poslední měsíc jsou na sebe agresivnější. Nejstaršímu jsou 4 roky, nejmladšímu 10 měsíců. Bylo mi řečeno, že bych možná měla nejmladšího převychovat. Mám je oba ráda, jsou jako moje děti! Můj dotaz: je nějaká možnost, jak si je oba nechat? Pokud ne, jak dobře se pits přizpůsobí „přesídlení“. Nebude se jim po sobě stýskat? Jak se moje nejstarší přizpůsobí tomu, že ji nebudu mít u sebe, když ji mám x 10 měsíců?“

Spousta z vás si jistě myslí, že jsem blázen, a možná i jsem… Jsem z toho opravdu rozrušená. Nechci ji dát někomu, kdo se s ní bude prát, nebo ji dokonce dát ven. Je zvyklá na spoustu pozornosti, spaní v nohách mé postele atd… Nemohla bych spát s vědomím, že je někde venku a nevím, jestli nemá hlad, není jí zima, není sama atd… Prosím, pomozte mi někdo! Jsou to víc než „jen psi“, pro mě každopádně ano.

Adrienne Farricelli (autor) dne 12. května 2012:

Není to tvoje chyba, neobviňuj se! Bohužel o tom není moc literatury a mnoho majitelů na to přijde stejně jako ty. Majitelů ve vaší situaci je nespočet a to, že se s tímto problémem stále setkávají cvičitelé a majitelé, kteří vlastní psy desítky let, je důkazem, že to často nemá mnoho společného s tím, jak je majitel vychoval. Když už zmiňujete, že nejsou kastrovaní, zde je zajímavý náboj: https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M…

Jessica dne 11. května 2012:

omg tohle jsem nevěděla, mám ridgebacka/curra jménem Karmaa pit/jackrussle teriéra jménem Felony…jsou od sebe 4 měsíce…a vždy jsem udržovala klidnou neagresivní domácnost.. vždycky jsem se nejdřív mazlila s Karmou, protože byla první, a snažila jsem se udržet klid, aby nežárlila, a Felony, druhý pes, za mnou chodí jako vždycky, přitahuje se ke mně… nedávno jim bylo rok a půl a dvakrát se pokusili zabít jeden druhého… Poprvé jsem jim dal pár dní a stabilizátor nálady a byli v pohodě, pak se najednou ten starší naštval na toho mladšího a bum, udělali to znovu a málem roztříštili ruku mého manžela, když je rozbil…im tak zlomené srdce a oni jsou teď seperated, ale je to téměř do bodu, že jeden z nich pryč…..Nesouhlasím s tím, že je to vina lidí, protože jsem udělala všechno, abych je vychovala dobře a klidně…jestli tomu někdo věří, tak zřejmě neměl takový problém jako my….ale díky tomu se cítím líp, že jsem udělala kroky a není to jen u našich holek, je to běžná skutečná věc…kéž bych to věděla, protože se cítím špatně, že jsem je tomu vystavila…je na nic vidět je v bolestech po bitce….jsem zdravotní sestra, takže jsem udělala kroky, abych jim vyčistila rány a ošetřila je, ale vypadá to, že je čeká kastrace a možná jiný lék na náladu a oddělené dvorky nebo nové domovy…jsem tak smutná, že se cítím jako hrozná máma, že jsem to nevěděla dřív…miluju svoje holky jako rodinu

Adrienne Farricelli (autor) dne 22. dubna 2012:

Vlastně jsem asi před měsícem napsala náboj speciálně o tom, že spolu intaktní fenky nevycházejí,:

https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M….

lisa chamberlain dne 22. dubna 2012:

skutečně dvě feny asi měsíc před tím, než mají přijít do říje, začnou být agresivní vůči druhé feně kvůli právu na chov. Ve volné přírodě by dominantní fena získala chovná práva stejně jako v domácí smečce. Takhle můžu říct, že moje fena je s v jejím čase měsíc hlava a oddělit feny .

Adrienne Farricelli (autor) dne 14. března 2012:

Víte, který pes se rozčiluje, když se druhý pes hladí jako první, věnuje mu pozornost jako první? Doporučila bych konzultaci s veterinárním behavioristou/certifikovaným aplikovaným behavioristou zvířat, aby se na psy podíval a zjistil, co se dá dělat. Je nějaká šance, že je budete držet odděleně? mnoho domácností je k tomu nuceno, když se objeví agrese mezi psy stejného pohlaví. Zde je užitečný rozbočovač o zastavení rvaček:

https://pethelpful.com/dogs/How-to-Break-up-a-Dog-…

Taylor 13. března 2012:

Tento problém řeším už asi rok a půl. Mám dvě fenky jack russel teriéra a border teriéra asi tak jednou za půl roku se poperou a skoro pokaždé už tekla krev. Tyto rvačky jsou pro mě a naši rodinu poměrně nové a nikdy k nim nedocházelo, když byli psi štěňata. Borderteriéra jsem si pořídila před sedmi a půl lety a jack russla o rok později. Pokaždé, když dojde ke rvačce, je to obvykle kvůli tomu, kterému psovi se dostává pozornosti, jeden zavrčí a druhý odpoví vrčením, a než se nadějeme, dojde ke rvačce. Je nesmírně těžké je od sebe oddělit, když už jednou začnou. Při té poslední jsme na oba vylili kbelíky s vodou a vůbec na to nereagovali. Při minulé rvačce byl můj border teriér přitisknutý jack russelkou k zemi, a kdybychom je neoddělili, zabila by ji. Moje border teriérka měla na těle bodné rány a škrábance a museli jsme ji odvézt na zvířecí pohotovost. Můj jack russel teriér je velmi milý v kruhu naší rodiny, ale vůbec se nechová dobře k cizím lidem nebo někomu, koho nezná. Nikdo z naší rodiny jack russelku nechce a humánní společnost si ji nechce vzít. Vím, že vzít ji do útulku nebo někam jinam je špatný nápad, ale chci jen vědět, jestli je ještě něco, co bych měla udělat nebo vědět, než přistoupím k poslední možnosti, jak ji utratit.

Adrienne Farricelli (autor) dne 07. února 2012:

Je to opravdu na vás. Někteří lidé se rozhodnou žít tak, že budou psy držet neustále odděleně a sledovat orlím zrakem každou interakci, jiní raději dávají přednost tomu, aby psi žili normálním životem, a rozhodnou se jednoho z nich vrátit do domova.

Ginger dne 07. února 2012:

V současné době se s tímto problémem potýkám. Mám čtyřletou fenku čivavy a asi před měsícem jsem se rozhodla, že si pořídím půlroční fenku čivavy.

Cítím se teď jako ignorant, ale nikdy mě ani nenapadlo, že by můj pes nechtěl sdílet prostor s jiným psem, zvlášť s fenkou! Jsem velká milovnice psů a aktivistka a jediné, co jsem chtěla, bylo dát ještě jednomu pejskovi bez domova milující domov. (Oba jsou z útulků)

Pokud je nebudu držet odděleně, můj starší pes bude štěně neustále šikanovat. Naprosto ji nenávidí. Nic výrazně agresivního, ale rozhodně jsem si všimla, že od té doby, co je štěně starší a asertivnější, se nevraživost zvyšuje a šikana je intenzivnější.

Štěně se teď cítí jako doma a přísahám, že začalo trochu vyzývat mého staršího psa k dominanci. Hopsá jí na záda a začala vrčet a vrčet, aby si chránila své území. V podstatě se odmítá podřídit mému staršímu psovi. Po přečtení výše uvedených příspěvků se obávám, že se to bude jen zhoršovat. Jestli se to zhoršuje už teď a ta nová je ještě štěně, tak si dovedu představit, jaké to bude, až budou obě dospělé.

Moje máma mi nabídla, že si štěně vezme, a já přemýšlím, jestli mám po téhle šanci skočit. Na jednu stranu jsem k ní velmi přilnula, ale můj starší pes mě teď doslova nenávidí a bojím se vystupňování hádek.

Nějaký názor?“

Tanja 06.02.2012:

Moc děkuji za odpovědi, moc jste mi pomohly.

Adrienne Farricelli (autor) dne 06. února 2012:

Pokud vás dobře poslouchá a štěňata se už nebojí, vypadá to, že jste udělali velký pokrok! Můžete ji nechat aplikovat prakticky na cokoliv, k čemu nechcete, aby se přiblížila. Já používám leave it na něco, co mi právě spadlo na zem, na veverky na silnici apod. Když váš pes vyhoví požadavku leave it, pomáhá občas odměnit pamlskem. Pokud se obáváte, že se dostane příliš blízko ke štěňatům a vy jí nedůvěřujete, měl by povel nech to fungovat, pokud tento povel dobře zná. Buďte velmi opatrní. S přáním všeho dobrého.

Tanja dne 06. února 2012:

Znovu děkuji za odpověď. No každý pes u nás v domácnosti je vycvičený. A ano, poslouchá mě velmi dobře a už zná povel nech to být. Takže když je v blízkosti štěňat tak jí mám říct nech to?“

A štěňata už se nebojí teď jsem je pozorovala a zase se k ní snaží přiblížit ale teď jsem trochu opatrná protože jak jsem říkala nevím jestli je opravuje nebo ne, ale ještě jednou děkuji. Moc jste mi pomohla.

Adrienne Farricelli (autor) dne 05.02.2012:

Vybrala jsem si termín “terorizování“ podle vašeho popisu “Štěňata jsou teď k smrti vyděšená, kdykoli přijde“. To mi zní jako jejich terorizování, každopádně,vaše rottie mix zní, že nedbá na vaše povely a skáče přes hranice, což naznačuje, že nad ní máte malou kontrolu. Je nutné, abyste ji naučili povel „vypni“ a „nech to být“ a abyste získali mnohem větší kontrolu, pokud se nechystáte štěňata vrátit domů. Problém je v tom, že to vypadá, jako by měla málo výcviku, a to je v domácnostech s více psy nezbytně nutné. Bez kontroly to znamená, že psi musí být odděleni, jinak může dojít k problémům. Zde je náboj o povelu nech to být;

https://pethelpful.com/dogs/The-Importance-of-Trai…

Tady je další:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Pokud těm novým štěňatům věnujete příliš mnoho pozornosti, může mít váš mix rotvíka pocit, že vám přebírají moc. Pokud jim musíte věnovat pozornost, dělejte to mimo její dohled. Štěňata se měla s vašimi psy setkat na neutrální půdě a ne tak náhle. to vytváří narušení struktury smečky. Doufám, že to pomůže… je opravdu těžké říct, jestli je koriguje, nebo jestli se chová agresivně… to nakonec může říct jen odborník, který přijde k vám domů… s přáním všeho dobrého.

Tanja 05.02.2012:

Děkuji za odpověď! Asi budu přemýšlet o tom, že zavolám psovodovi, aby se na situaci podíval.

Štěňata sice trochu plakala, ale pak se vrátila ke svým běžným činnostem. A nemyslím si, že by je můj pes terorizoval, to dělá jen když se k ní štěňata přiblíží. Takže to je asi něco jiného, protože občas k nim jde a čuchá jim k pupíkům, takže si nemyslím, že by je terorizovala. Možná máte pro mě jiné řešení, jak situaci řešit? Postavila jsem nějaké hranice a můj rottiemix je může přeskočit ot jiné místnosti, takže je schopná jít a dělá to. Takže je to opravdu tím, že je nemá ráda, nebo něčím jiným?“

Adrienne Farricelli (autor) dne 04.02.2012:

Těžko říct, jestli váš pes jen “opravuje štěňata“, nebo je v tom něco víc, takže moje rady berte s rezervou. Obecně byste viděli ritualizovanou agresi (vrčení, držení těla a symbolické kousání)bez skutečného úmyslu ublížit štěňatům, když jsou postavena na místo. Skutečná agrese je vůči štěňatům neobvyklá. To, že jsou z ní štěňata vyděšená, naznačuje, že to může být příliš. Když je štěně správným způsobem korigováno, vypadá na pár vteřin vyděšeně a pokračuje v činnosti, vaše místo toho zní terorizovaně a to není pro jejich výchovu dobré. Dále zmiňujete, že se navíc zakrvácela, což mě dále přesvědčuje, že vidíte něco nenormálního. Jen čas ukáže, jestli je to něco, co se dá případně vyřešit, myslím, že je ve vašem nejlepším zájmu, aby se na to podíval trenér/odborník na chování psů a situaci posoudil. Jediné, co zatím můžete dělat, je zvládat (píšete, že používáte náhubek), ale pokud jsou štěňata terorizována, nechala bych je v úplně oddělené místnosti.

Taky bych vážně uvažovala o tom, že štěňata vrátíte do útulku, pokud nejste ochotni držet psy odděleně po celý život; se čtyřmi fenami v domácnosti si lze jen těžko představit, že by spolu všichni vycházeli. S pozdravem!

Tanja dne 04. února 2012:

Ahoj, mám dvě fenky, jedna je rotvajlermix (3) a druhá boxermix (2). Obě zatím nejsou fixované. Ale vycházejí spolu moc dobře. Jsou to opravdu hodní psi a dobře si spolu hrají a spí spolu v naší ložnici. Nedávno jsem ale adoptovala dvě fenky ze stejného vrhu. Jsou to kokršpanělky. Bohužel moje tříletá rotvajlerka je opravuje nebo kouše, kdykoli se k ní přiblíží. Není agresivní a nikdy nebyla, ale mám obavy. Teď nosí svaly, dokud nepřijdu na to, jak problém vyřešit. štěňata jsou teď k smrti vyděšená, kdykoli se k nim přiblíží. Dneska se totiž trochu zakrvácela. Cvičím je a spí v přepravce v různých místnostech. Jedno spí v pokoji mého nejstaršího syna a druhé spí s mým druhým synem. ve svých přepravkách. Můžete mi prosím pomoci? Opravdu si nejsem jistá, co mám dělat. Myslela jsem si, že štěňata jsou ještě pod licencí pro štěňata.

Theresa 02.02.2012:

Stydím se říct, že na to, že toho o psech tolik vím, jsem nevěděla jedinou věc, a to jak to bude se smečkou samých fen. Nikdy předtím jsem čistě fenčí smečku neměla, ale teď ano a draze za to platím. Moji psi jsou angličtí mastifové (zkuste si od sebe odtrhnout čtyřsetkilové psy, málem jsem skončila ve vleku). Mám čtyři, ano, čtyři fenky. Dvě starší jsou od sebe jen půl roku a dvě mladší jsou ze stejného vrhu (ano, vím, škoda, že jsem to tehdy nevěděla), všechno bylo v pořádku, dokud mi minulou zimu nezemřel pes mastifa a od té doby je to noční můra. George vždycky nová štěňata vycvičil, a kdykoli si začali hrubě hrát, přišel a postavil se nad ně a oni okamžitě přestali. Tady jsem si myslela, že je to jen takový rozbíječ zábavy, nevěděla jsem, že jim brání, aby se navzájem pozabíjeli. Můžeme být celé měsíce bez incidentů, ale když se stanou, jsou smrtící. Naštěstí si šití a jehly děláme sami, takže nemáme drahé účty za veterináře, ale je to jen otázka času, protože ten starší odmítá ustoupit. Dostala jsem se do bodu, kdy ji teď stavím na samý konec smečky. Krmí se jako poslední, pouští se ven jako poslední, hladí se jako poslední. Nikdy jsem neměla problém kvůli jídlu (jsou krmeny syrově a krmeny vedle sebe), nikdy se nepraly o hračku. Když začala první rvačka, bylo to o to, kdo se dostane k mému synovi první, takže rvačky jsou určitě o pozici alfa. Vidím, že už to začíná i u těch dvou mladších, takže si dávám velký pozor, abych udržela klovací pořádek. Doufejme, že to bude fungovat. Při té poslední rvačce nebyl doma nikdo, kdo by ji zastavil, a byla tak krutá, že si alfa samice vylomila zub na půl. Druhá měla osmicentimetrovou díru v hrudi a další přes krk, takže je znát, že jdou na porážku. Ty dvě mladší budou mít každá hodně přes 250 kilo, takže bych to měl dát do pořádku. Pro tu jednu samici hledáme nový domov, protože nevím, co jiného dělat. Co se týče toho, že nejsem dost silný alfa, tak rozhodně jsem dost silný. Pokud jsem u toho, nemám problém rvačku zastavit (pokud jsem u toho, když začne, a nedojde to do bodu, ze kterého není návratu) a oni mě bez váhání poslechnou. Přemýšlel jsem, že bych si pořídil pendrek, ale nevím, jestli by to situaci ještě nezhoršilo. Líbí se mi ale tvůj nápad s klaksonem, možná to zkusím, než jí najdu nový domov, a uvidíme, jestli to zabere.

Adrienne Farricelli (autor) dne 18. ledna 2012:

S těmi dvěma holkami musíš hospodařit se zdroji. Krmte je v oddělených místnostech a udržujte hračky, jídlo, pozornost a vše cenné mimo dosah. Možná je budete muset kvůli bezpečnosti držet odděleně, protože váš starší pes už byl na ošetření u veterináře. Nechte staršího zkontrolovat veterinářem, sluch, zrak, seniorské poruchy… mnohokrát mladší psi zasáhnou, když cítí, že starší pes slábne. Váš mladší pes se velmi pravděpodobně snaží zakročit, ale starší pes se nechce podřídit… může se to velmi zvrtnout, pokud je neoddělíte, s přáním všeho dobrého…

abby harris dne 18. ledna 2012:

Pomůžu mám 1 fenku staffy a dvě fenky křížence staffy dvě 7 let staré a jednu, které jsou skoro dva roky. Dva starší psi spolu vycházejí opravdu dobře, ale mám problémy s mladším a jedním ze starších. Tu mladší jsem měla od štěněte, vyhodila mi ji kamarádka, tak jsem si řekla, že se jí ujmu. Když jí bylo 8 měsíců, začaly problémy, během 3 měsíců se dost popraly. Pak jsem ji nechala vykastrovat (všechny, takže ostatní dvě jsou kastrované), i když už rok nedošlo k žádným rvačkám, až do tohoto týdne to bylo občas napjaté. Ta mladší se postaví nad tu druhou, když jí a snaží se ji odstrčit, když jde kolem ní. Tento týden se popraly kvůli tomu, že můj partner hodil klacek, po kterém obě šly. Skončilo to tím, že můj starší pes šel k veterináři. Máte nějaký nápad, jak bych mohla situaci mezi nimi uklidnit, protože je stále dost napjatá. Mám pocit, že mladší pes se snaží ovládnout toho staršího.

Vanessa dne 15. ledna 2012:

Díky!

Adrienne Farricelli (autorka) dne 15. ledna 2012:

Nemůžu zaručit, že to bude fungovat, ale může to usnadnit situaci, tady je užitečný článek plný tipů od pejskaře, trenéra a odborníka na chování:

http://www.doglistener.co.uk/aggression/rivalry.sh….

Vanessa 15. ledna 2012:

Mám dvě šestileté fenky vychovávané společně od štěněte (60 librová směs amerického buldoka a labradora – dominantní a 40 librový voříšek). Teprve loni se poprvé pořádně pohádaly. Snažili jsme se je dát dohromady, ale ta dominantnější se na tu druhou odmítala jen podívat, tak jsme se rozhodli hrát na jistotu a držet je pořád odděleně. Vůbec jsem netušila, v čem ta agresivita spočívá, dokud jsem si nepřečetla tento článek.

Před týdnem se nám někdo vloupal do domu, a když jsme přišli domů, zloději psy vypustili – oba byli v naprostém pořádku v jedné místnosti! Tak jsme se rozhodli, že do toho půjdeme. Všechno se vrátilo do normálu s tím, že menší pes byl naprosto submisivní a pak… o týden později se včera u nohou mého muže strhla rvačka. Naštěstí se mu ho podařilo hned chytit, aniž by došlo k prolití krve.

Jinak, moje otázka zní, když si dáme záležet na tom, aby dominantnější pes byl alfa tím, že ji budeme hladit jako první, krmit ji jako první atd. můžeme se pokusit, aby spolu žili jako dřív? O tomhle pořadí ve smečce jsem nevěděla, takže můžu říct, že mi bylo občas líto toho submisivnějšího psa a snažila jsem se jí občas věnovat víc pozornosti. Pokaždé jsem jasně viděla, že větší pes žárlí nebo projevuje nějaké známky trápení. Takže jsem si to zavinila.

Adrienne Farricelli (autor) dne 06. ledna 2012:

Heather, problémy nejsou na 100 % dány, jsou majitelé, kteří vychovali sourozence stejného pohlaví bez problémů. Je však důležité uvědomit si pravděpodobnost vzniku problémů. Pokud máte obavy, poradila bych se s trenérem, aby je posoudil a pomohl vám je cvičit odděleně. Mohou si spolu hrát, ale mělo by to být omezeno na maximálně 1-2 krátká sezení denně. Pokud spolu tráví příliš mnoho času, hrozí, že se sblíží a vzniknou problémy. Jak však rostou, nemusí spolu již vycházet a občas může dojít ke rvačkám. Poraďte se s trenérem, může vidět, jak se k sobě chovají, a může vám pomoci při informovaném rozhodování. Je však těžké předvídat budoucnost a být schopen říct, zda spolu budou vycházet, jak porostou, nebo ne, takže je to spíše odhad, s přáním všeho nejlepšího!“

heather 06.01.2012:

Potřebuji poradit. Manžel si tento týden přivezl domů 2 štěňata labradora. Chtěl, aby vyrůstaly společně s našimi 4 dětmi. Mám teď velké obavy. Už vidím tu dominantní, která se dobře učí na nočník. Druhá je velmi klidná & stand off-ish. Bereme je na výcvik (on bere 1 & já beru druhého), & plánujeme je oddělit do přepravek. Mám se jednoho zbavit hned, než se k němu ještě víc přimkneme? Četla jsem, že by měli být úplně odděleni alespoň 1 rok, ale to se vymyká jeho účelu. Bydlíme na venkově, takže mají volný prostor k běhání, ale jak je mám nenechat hrát si spolu? Oba se také chystají na kastraci. Mohu nějak zabránit tomu, aby se prali? Celý život jsme měli více než jednoho psa bez problémů, ale nikdy jsme neměli dvě štěňata najednou. Mám strach, aby se něco nestalo i dětem. To mě nikdy nenapadlo, dokud jsem si nevygooglila, jak vycvičit 2 štěňata najednou! Teď jsem ve stresu! Může mi někdo poradit, prosím?

A.J. dne 30. prosince 2011:

Mám ráda. To je tak užitečné s mým těhotným psem je to úžasné, ale ugh někteří peole tam mám čivavu a ona se prostě dostane do bojů o jídlo s mým druhým čivavou a kde chce. Spát ale ona prostě chce mít vyšší hodnost a je v říji. První den. Byla v říji, byl první den, kdy začala rvačka vždycky vrčí na mého druhého boxera a čivavu, když jí dám kost taky . Díky.

John dne 27. prosince 2011:

Dobrá věc! Myslím, že jste všichni báječní owneři!

Adrienne Farricelli (autorka) dne 22. prosince 2011:

Jen, jako majitelka rotvajlerů chápu tvé obavy, že chceš ukázat, jak přátelští a milující mazlíčci pittiové jsou, ale to nemá nic společného s tím, jak se chovají k lidem. Pittilové se k lidem chovají báječně. Pokud si přečtete standard plemene UKC pitbull, jasně se v něm tvrdí, že “Protože většina APBT vykazuje určitou míru psí agrese a kvůli své mohutné stavbě těla vyžaduje APBT majitele, který bude psa pečlivě socializovat a cvičit v poslušnosti“

No, socializace a výcvik mohou do jisté míry fungovat, nicméně mnoho fenek si spolu prostě nerozumí, zejména pokud jsou si věkově blízké. Výcvik by v tuto chvíli pomohl pouze tím, že by případně vaše psy přiměl reagovat na vás, aby se předešlo rvačkám, ale k tomu dochází tím, že jsou v nepřetržitém ALERTNÍM REŽIMU a nikdy si nemohou odpočinout. Děláte správnou věc a je skvělé, že vaše rodina je ochotná si jednoho z vašich psů vzít. Opravdu nechápu, jak může čas odloučení pomoci tomuto problému. Přeji vše nejlepší a krásné svátky.

jen 21. prosince 2011:

a my jsme vždycky byli lidé, kteří měli potřebu ukazovat lidem, jak jsou naši pittíci milující a přátelští im totally heartbreded over this

jen 21. prosince 2011:

mám dvě kastrované pitbulky, jednu jsem si pořídila a druhou o 9 měsíců později, oběma jsou 4 roky, ještě před 2 nebo 3 měsíci na sebe nebyly ani jednou agresivní a teď se to děje častěji a většinou, když je doma můj přítel, zdá se. Jsou agresivní vůči lidem nebo jiným psům jen vůči sobě. ta mladší je taková klidná a taková šunka ale zdá se že je v téhle situaci agresivnější už jsem jim vzala všechny hračky nechápu jak si v jednu chvíli navzájem čistí obličeje a mazlí se vedle sebe a za 20 minut se rozpoutá peklo a po jejich rozdělení jako by se nic nestalo. Láme mi to srdce, protože jsou to moje děti, ale nechci, aby se navzájem zabily, a já jsem teď těhotná a nemůžu to řešit, když jsem v sedmém měsíci. nevěděla jsem, že byste se měli vyhnout dvěma fenám, dokud jsem se na to nepodívala. Kromě těchto incidentů jsou extrémně dobře vychované, naštěstí moji rodiče jsou také milovníci zvířat a odmítají mi dovolit, abych jedno z mých dětí pustila, takže jsem tu mladší vzala k rodičům. ale udělá něco čas odloučení pro toto chování nebo nějaký výcvik?

Adrienne Farricelli (autor) dne 16. prosince 2011:

Marcu, Ve standardu pitbulů je, že jsou agresivní a agrese stejného pohlaví je velmi častá. Podle UKC “Protože většina APBT vykazuje určitou míru psí agresivity a kvůli své mohutné stavbě těla vyžaduje APBT majitele, který bude psa pečlivě socializovat a trénovat poslušnost“

http://www.ukcdogs.com/WebSite.nsf/Breeds/American…

Nikdo vám nakonec nemůže zabránit, abyste si toto nové štěně vzali domů, ale měli byste být připraveni naučit se je dobře zvládat a rozhodně byste měli mít v koutku mysli, že po dosažení sociální dospělosti se věci mohou dramaticky změnit a může se stát, že je budete muset držet odděleně a střídat čas, který strávíte s každým z nich.

marc dne 15. prosince 2011:

Mám šestiměsíční kastrovanou fenku pita a právě jsem dostala nabídku na adopci šestiměsíčního boxera od kamarádky, oba jsou jemní, jak jen to jde, přečetla jsem si všechny vaše obavy a uvědomuji si, že tato plemena před výzvou neustupují, ale opravdu bych ji ráda měla jako součást rodiny, prosím, dejte mi nějakou pozitivní zpětnou vazbu (držím palce)

Adrienne Farricelli (autor) dne 14. prosince 2011:

Lyndsey, ne všechny fenky se nutně perou, ale je dobré o tomto problému vědět. Zastavit je před příliš drsnou hrou je dobré, protože jim ukazujete, že máte kontrolu, a proto kdyby se jednoho dne pustily do boje, můžete mít větší šanci jim říct, aby přestaly.

Lyndsey dne 14. prosince 2011:

Chovatelko dog, souhlasila bych s vaším názorem, že je třeba zajistit, aby byly dostatečně cvičené a chtěly jen spát! Článek mě taky šokoval, jsem teď nervózní z toho, jak spolu budou moje holky vycházet po zbytek života.

Lyndsey dne 14. prosince 2011:

Ahoj, právě jsem četla tvůj článek ‚ mám teď velký strach z toho, jaká bude budoucnost mých dvou psů! Jsou to dvě fenky, kříženky jrt ze stejného vrhu & jsou teď 18 měsíců staré. Hrají si drsně & obě se teď na sebe snaží skákat & zase. Při odloučení pláčou, spí pořád spolu. Nikdy jsme neviděli, že by se prali, když se nám zdá, že hrubá hra začíná být příliš drsná, zastavíme je & okamžitě přestanou (četla jsem b4, že pokud je to rvačka, musíte je fyzicky oddělit) po přečtení článku & některých komentářů se obávám, že se to jednoho dne změní! Pokud mezi nimi zachováme klid & přestaneme si hrubě hrát, pomůže to eliminovat riziko, že se na sebe obrátí? Neplánujeme si pořídit další psy & oba jsou od 6 měsíců kastrovaní. Děkuji

Adrienne Farricelli (autor) dne 12. prosince 2011:

Druhému psovi můžete vynadat bez jejího zásahu, pokud budete důslední a jasně stanovíte pravidla. Vlastním rotvajlery, což je plemeno náchylné k syndromu hlídače chodby. Zpočátku se mi pletli do cesty, i když na mě syčela kočka nebo na mě skákal jiný pes, měli takovou malou toleranci k tomu, že se v mé blízkosti špatně chovají jiná zvířata nebo jiní psi. Občas se ještě pokoušejí zasáhnout, ale je potřeba, abych „vypnul“ a udělal krok směrem k nim, aby byli na místě. Prostě jim řekne: „Ne, děkuji, tvou pomoc nepotřebuji!“

Náhubek je jen nástroj řízení, nic nenaučí, je tam jen pro jistotu, dokud se nenaučí lepšímu chování.“

VYŘÍZENO!!! 12. prosince 2011:

Moc děkuji. Já už Cailovi prostě nevěřím. Budu někdy schopná vynadat jinému psovi, aniž by se do toho vložila? Taky vím, jak správně zavést náhubek, dneska jsem si toho hodně vyhledala. Ale pomůže jí pořízení náhubku k tomu, aby si uvědomila, že nemá smysl opravovat ostatní?

Adrienne Farricelli (autor) dne 12. prosince 2011:

Zdá se, že se u Cail projevuje “syndrom monitora v hale“, kdy má potřebu opravovat jakékoli chování, které se jí nelíbí. Dejte Cail jasně najevo, že nepotřebujete podporu, naučte ji povel “vypnout“, což znamená “vypadni z mého prostoru“. Můžete ho naučit tak, že řeknete povel “pryč“ přísným tónem hlasu a přejdete do Cailina prostoru, aby věděla, že její pomoc není potřeba ani oceňována.

Náhubek může pomoci, když budete učit pořádek a povel “pryč“, aby byli všichni v bezpečí. Víte, jak ho správně zavést?

Těžko říct, jestli se věci budou stupňovat, ale zní to, jako by tam bylo napětí, a ano, tam, kde je napětí, se věci mohou potenciálně zhoršit. S přáním všeho dobrého.

VYŘÍZENO!!! 11. prosince 2011:

Můj manžel si myslí, že bychom možná měli Cail pořídit náhubek, aby se mohla krotit a zároveň viděla, že je v pořádku.

WORRIED! dne 11. prosince 2011:

k. dlouhý příběh a já potřebuji pomoc tuhle večer si Taz (8měs. lab/pit pes) a Pepper(1,5roku husky/aussie kastrovaná fena) hráli zápas. Bohužel se Pepperova čelist zachytila o Tazův obojek a byli zaseklí. Okamžitě jsem běžela na pomoc, když jsem uslyšela Tazův pláč. Z frustrace Pepper zasténal (říkám spíš zasténal než zavrčel, protože v tom nebylo nic vzteklého) a náš druhý pes Cail (1,75letá kastrovaná fena labradora/begla) na Peppera zaútočil. Přerušila jsem ho a můj manžel je oba rozvázal. Druhý den ráno se Cail stále snažila šikanovat Peppera a mně se podařilo rvačku ukončit dřív, než začala. Ten večer, když jsme je pouštěli ven, se Pepper snažil přiblížit ke Cail a hrát si s ní. Cail zaútočil. Opravdu ošklivě. Pepper měla teď centimetr rozříznuté ucho hned u hlavy (Nebojte se, nechali jsme si to ošetřit veterinářem.) Teď se k sobě vůbec nemohou přiblížit, aniž by Pepper nebyla vyděšená tak, že se třese, a Cail se ji snažila zabít. Taz prostě nemůže pochopit, proč si s ním nikdo nechce hrát. Myslím, že Cail se mě v celé situaci snažil chránit, ale teď mám o Caila s Tazem strach. Když půjdu Tazovi za něco vynadat, Cail k němu přijde a začne ho šikanovat. Třeba ho plácne tlapkami. Bude se to stupňovat? Můžu s tím něco udělat? Budu se muset psa zbavit? Pokud ano, tak kterého?“

dobrmanka dne 05.12.2011:

Tento článek mě trochu šokuje, mám dvě fenky dobrmana 6 let a 3 roky. Plus jeden pes Dobe 2 a půl roku a jorkšír 4 roky. Vždycky říkám, že je to vždycky chyba majitele psa. Tím, že jste vůdce smečky… zajistíte, aby se dodržovaly vaše příkazy, v naší rodině není dovolena žádná rvačka a všichni psi( nebo moje děti, jak jim říkám) se mají dobře. jedna rada, kterou mohu dát, je… Ujistěte se, že unavený pes je šťastný pes. hodně pohybu. Jsou jako my, když jsou vystresovaní… vezměte auto a donuťte je běžet ( jak víte, nemůžete chodit pěšky), dobrých 10 km, každý se vrátí domů unavený. Nikdo nemá čas se prát… chtějí si jít jen zdřímnout.

love-my-pits dne 05.12.2011:

Mám 4 pittbully. mámu, tátu a dvě štěňata. jsou to moc hodní psi, ale poslední dobou se jedno štěně pere s mámou. nejdřív si máma a štěně velmi chránily své kostičky na hraní. takže už si s kostičkami nehrají. nechápu, proč to najednou dělá. táta, máma a jedno štěně váží kolem 70 kg. štěně, které se začíná prát, váží 57 kg. nevím, jestli je to žárlivost? máma byla dítě mého přítele, když jsme ji dostali v 6 týdnech. pak jsme dostali tátu v 6 týdnech asi 7 měsíců poté, co jsme ji dostali. vyrůstali spolu a měli štěňata téměř před 2 lety. teď je to jedno štěně dítě mého přítele. ale myslela bych, že žárlit bude máma? Chci jen vědět, co mám dělat. dřív se po hádce „usmiřovaly“, ale teď štěně jen pozoruje mámu, jako by plánovala další útok. nějaké návrhy?

Adrienne Farricelli (autorka) dne 01. prosince 2011:

Nicole a Stacy, možná vám pomůže tento náboj:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Stacy dne 30. listopadu 2011:

Mám osmiletou boxerku Bellu a tříletou německou dogu Radley. Obě jsou to fenky. V naší čtyřnohé rodině máme také několik pejsků. V poslední době se můj boxer začal z ničeho nic prát s mojí dogou. To způsobí, že se všichni psi najednou rozutečou a dojde k obrovským rvačkám. Bála jsem se, že je s Bellou něco v nepořádku, protože je to strašně milý pes. Nechci přijít ani o jednoho z nich, ale dělají mi opravdu starosti. Můžete mi doporučit nějaký výcvik nebo rozptýlení? Zdá se, že se to děje, jen když jsem nablízku, pokud jsou jen s manželem o samotě, jsou v pohodě.

Nicole 30. listopadu 2011:

Ahoj, mám dvě fenky staforda – věkově se liší o dva roky, ta starší je desexovaná. Párkrát se spolu „popraly“. Nikdy nekrvácely, vůbec to nevypadá, že by se jejich tlamy spojovaly s kůží té druhé, ale dělají pekelný rámus a musíme je od sebe odtrhávat. Nedokážu si ale vybrat, proč ty rvačky začínají… Vzhledem k tomu, že už jich měly několik bez zranění, očekáváte, že se to bude stupňovat a jedna (nebo obě) se zraní?“

samice 10. listopadu 2011:

Dobrý den, mám babičku, matku, dceru a další dceru, všechny v různém věku a všechny spolu vycházejí. perou se, když je poblíž jídlo a občas nějaký ten kvartýr. Na druhou stranu jsem mívala kocoura a většího psího samce, který ho před pár dny zabil. Oba byli zavření a jeden vlezl do druhého. Bylo to tak srdcervoucí. Psi jsou zvířata a nikdy si nesmíte myslet, že spolu budou vycházet navždy.

Cheyenne 08.11.2011:

Mám tři psy, 2 fenky, 1 psa.

Fenky jsou od sebe 1 měsíc a menší fenka *Papillon* začíná být opravdu agresivní jak na psa, tak na druhou fenku *Je to boxer*

Nevíme, co dělat, fenka papillon začíná být opravdu zlá na naši druhou fenku boxera, vrčí a vyvolává rvačky, dokonce ji kouše, a boxer se chce bránit, ale nechceme, aby papillon dostal také ehr. Boxerka je mnohem větší a může ji snadno zabít.

Obě jsme koupili od chovatelů.

Adrienne Farricelli (autorka) dne 04. listopadu 2011:

Tento nový hub by vám měl pomoci:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Přeji vše nejlepší!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.