Adrienne jest certyfikowaną trenerką psów i byłą asystentką weterynarza, która współpracuje z jednymi z najlepszych weterynarzy na świecie.

Male-Female Combinations Often Work Better

Psy tej samej płci częściej się nie dogadują.

Psy tej samej płci częściej się nie dogadują.

alexadry all rights reserved

Why Two Female Dogs May Not Be the Best Combination

Właśnie odwiedziłeś lokalnego hodowcę i zakochałeś się w dwóch szczeniakach. Są to dwa urocze szczeniaki płci żeńskiej, które wydają się uwielbiać bawić razem. Zapytałeś o adopcję jednego, ale twoje serce jest podzielone na pół między tymi dwoma. W końcu zdecydujesz, że chcesz zarówno, a hodowca wydaje się dość zadowolony z podwojenia ich profits.

Jeśli znajdziesz się biorąc pod uwagę ten rodzaj scenariusza adopcji tej samej płci, pomyśl jeszcze raz. Jak słodkie i zabawne szczenięta tej samej płci rodzeństwa są, są szanse, że gdy dojrzeją, będą angażować się w niektórych poważnych dyskusji, które mogą włączyć krwawe.

Myśląc, że obie panie mogą pracować to razem nie jest dobrym wyborem. Bardzo prawdopodobne, że walki mogą się nasilić, a jeden pies może poważnie zranić lub zabić drugiego. Wydaje się to zdarzać najczęściej, gdy dwa psy są w zbliżonym wieku lub gdy jeden pies jest starszy, a do stada wprowadzany jest nowy pies.

Gdy dwie suki są w zbliżonym wieku, często występuje duża konkurencja. Będą one walczyć o kilka konkurujących elementów. Takie walki wydają się występować najczęściej w obecności właściciela. Mogą walczyć o to, kto pierwszy wejdzie po rampie schodów lub przejdzie przez drzwi, mogą też walczyć o miejsca do spania, jedzenie, smakołyki i zabawki. Czasami przyczyna może nie być całkowicie widoczna w oczach właściciela, ale jeden pies mógł poczuć się wyzwany przez drugiego i poczuć potrzebę odesłania jej z powrotem na dół drabiny.

Przyjęcie młodszej suki podczas posiadania starszej suki jest również obarczone dużym ryzykiem. Nowszy pies może postrzegać starszego psa jako słabego i próbować przejąć nad nim kontrolę. Niestety, takie walki mogą mieć smutny finał.

Nie wszystkie suki mają jednak tendencję do takich walk. Zdarzają się przypadki, że właściciele są w stanie pozwolić im na pokojowe współistnienie bez żadnych problemów. Dużą rolę odgrywa tu właściciel, który stosuje politykę „no fight” i interweniuje, jeśli coś wygląda na więcej niż drobną sprzeczkę. Poprzez odczulanie i kontrwarunkowanie można osiągnąć znaczny postęp.

Jednakże, jeśli walka nadal będzie miała miejsce, właściciele muszą być bardzo ostrożni w swoich próbach rozdzielenia dwóch walczących psów. Szanse na wystąpienie „przekierowanej agresji” są wysokie. W takich przypadkach, psy walczące będą zdezorientowane przez walkę i nadmiernie pobudzone do punktu, w którym mogą zaatakować właściciela próbującego przywrócić spokój.

Najlepiej jest zatem rozdzielić te dwa psy poprzez zaskoczenie ich. Osiąga się to przez rzucenie koca na nich, podlewania ich z węża, co nagle głośny hałas lub chwytając jednego psa za tylne nogi i odciągając jak gdyby pies był taczki. Musisz być bardzo ostrożny.

Pomimo, że wiele suczek dogaduje się pokojowo, przyjęcie dwóch szczeniąt tej samej płci może być czasem jak gra w rosyjską ruletkę, ich przyszłość może być znakiem zapytania. Tak słodkie, jak mogą być, proszę spróbować rozważyć, że w przyszłości jeden z nich może być zmuszony do re-homed po prostu dlatego, że nie dogadują się. Jeśli kupujesz od odpowiedzialnego hodowcy, on lub ona nie pozwoli Ci przyjąć taką kombinację. Jeśli naprawdę musi przyjąć dwa, samica i samiec jest znacznie bezpieczniejsze połączenie, jednak idealnie rozważyć powinny one mieć kilka lat pomiędzy nimi, aby uniknąć nadmiernego wiązania między sobą niż z właścicielem. Jednakże, nie można dokonać żadnych czarno-białych stwierdzeń. Wiele zależy od Twojego poziomu zaangażowania.

Myślenie, że psy „przejdą przez to” i załatwią sprawy na własną rękę, jest dość naiwne, jeśli chodzi o wychowywanie dwóch suczek. Może to dotyczyć szczególnie psów niektórych ras, ponieważ niektóre z nich mają predyspozycje do agresji tej samej płci. Proszę poważnie odrobić pracę domową i nie podejmować decyzji lekkomyślnie. Może to spowodować rezygnację z psa lub co gorsza może kosztować życie innego psa.

Ten artykuł jest dokładny i prawdziwy zgodnie z najlepszą wiedzą autora. Nie ma on na celu zastąpienia diagnozy, prognozy, leczenia, recepty lub formalnej i zindywidualizowanej porady lekarza weterynarii. Zwierzęta wykazujące oznaki i objawy niepokoju powinny być natychmiast obejrzane przez lekarza weterynarii.

Pytania &Odpowiedzi

Pytanie: Mamy dwie suczki, jedna ma rok, a druga trochę ponad trzy lata. Kiedyś świetnie się dogadywały, dopóki obie nie weszły w ruję, teraz bardzo się kłócą! Czy zrobienie im kastracji to powstrzyma?

Odpowiedź: Spaying je może zatrzymać, jeśli ich walki jest wyłącznie hormonalnie spowodowane, ale oczywiście, nie ma gwarancji. W rzeczywistości nie jest to niezwykłe, że dwie suki w rui walczą. Z szalejących hormonów, jest również prawdopodobnie pewien poziom konkurencji dzieje. Najlepiej jest trzymać samice w rui oddzielnie, aż wyjdą z rui, jeśli kastracja nie jest opcją ze względu na psy używane do hodowli.

Pytanie: Mam starszą suczkę bokser-pit mix i młodszą suczkę bully, która ma nieco ponad rok. Ostatnio zaczęły się tak kłócić, że zazwyczaj leje się krew i obie kuleją. Czy to ma znaczenie, kto zaczął? Dzieje się to tak szybko, prawie zawsze, gdy jestem odwrócona plecami. Czuję się okropnie, ponieważ nie stać mnie na trenera w mojej okolicy.

Odpowiedź: Być może będziesz musiał trzymać te dwa osobno, zwłaszcza gdy nie możesz ich bezpośrednio nadzorować. Jest wiele przypadków, że młode psy nie dogadują się ze starszymi. Mogą walczyć o zasoby takie jak zabawki, miejsce do spania, a nawet o Ciebie. Czasami może być trudno ustalić, kto zaczął, jeśli te walki mają miejsce, gdy jesteś odwrócony plecami. Pomocne jest trzymanie zabawek lub innych przedmiotów, które mogą wywołać konflikt, z dala od drogi.

Pytanie: Dziękuję za ten artykuł. Zajmuję się tym problemem od 6-9 miesięcy i po ostatniej walce, poddaję się. Wiem więc, że moim następnym krokiem jest znalezienie domu dla mojej suczki. Co Pan sugeruje? To znaczy, gdzie „dobrzy ludzie” szukają psów? Craigslist? Equinenow? Mieszkam na ranczu w kraju. Dbam i kocham moje zwierzęta. Jeśli ona musi iść, chcę, żeby poszła do doskonałej opiekuńczej i kochającej rodziny.

Answer: Tak przykro słyszeć, że sprawy się nie ułożyły, ale robisz najmilszą rzecz, ponieważ psy, które mają tendencję do walki, mają tendencję do życia w stresującej sytuacji. Aby odpowiedzieć na Twoje pytanie, możesz zrobić kilka badań przesiewowych poprzez wywiady z ludźmi i poprosić o opłatę adopcyjną, aby zniechęcić ją od pójścia do niewłaściwych ludzi. Możesz skontaktować się z grupami ratowniczymi, zwłaszcza tymi, które zajmują się konkretną rasą Twojego psa, jeśli Twój pies jest czystej krwi. Możesz poprosić o pomoc rodzinę i przyjaciół. Czasami, można mieć szczęście i znaleźć kilka znajomych chętnych do przyjęcia. Lokalne sklepy paszowe czasami pozwalają na umieszczanie ogłoszeń na swoich tablicach ogłoszeń. Wreszcie, upewnij się, że wiesz, że Twój pies nie dogaduje się z Twoim psem, aby Twój pies został umieszczony w nowym domu, gdzie będzie mógł się zrelaksować jako jedyny pies.

Angela długo na 06 sierpnia 2020:

Mam.2 suki. Jedna to pit mix druga to catahoula. Od jakiegoś czasu walczą. Jesteśmy u weterynarza to częste zjawisko. Proszę o pomoc

Flora chavez on July 23, 2020:

Mam pitbulla/buldoga, który ma około pięciu lat właśnie dostałam buldoga staroangielskiego ona ma około siedmiu miesięcy wdały się w pierwszą walkę wierzę, że to dlatego, że siedmiomiesięczna jest w rui czy to będzie kontynuowane czy przestanie po tym jak wyjdzie z rui

Adrienne Farricelli (autor) on May 09, 2020:

Irishgirl87, proszę trzymać je oddzielnie i szukać interwencji specjalisty od psich zachowań. Te przypadki są skomplikowane i nie może być żadnych bezpiecznych opcji czasami.

Irishgirl87 na 09 maja 2020:

Mam 2 samice GSD & 1 samiec wszystkie w tym samym wieku dzisiaj 1 samica & samiec atakowały drugą samicę wokół jej gardła i 3 z nas musiały się rozdzielić i nie była to łatwa rzecz do zrobienia. Wszystkie zostały przez cykl ciepła, nie wiem, czy 1 nie jest w ciąży lub nie jeszcze, ale nigdy nie walczy jak to Są one dzień od siebie w wieku pomocy

William Dill na 24 kwietnia 2020:

Animal lover tutaj! Mam 3 funtowe psy i 3 małomiasteczkowe bezpańskie koty. Moja stara kotka German Shorthair (Daisy) została ostatnio kilka razy zaatakowana przez moją młodszą samicę Boxer mix (Cindy), a mój najnowszy samiec Golden Retriever (Bud) wskakuje na stronę Cindy. Dość zły raz, i to było trudne do zrozumienia, bo zawsze byli kumplami. Wziął trzy z nich na spacer razem dziś wieczorem i wszystko wydawało się OK, a potem to się stało ponownie po dostaliśmy do domu i byłem coraz ich jedzenie.

Twój artykuł (i kilka innych) pomaga mi zrozumieć, dlaczego to się dzieje. Daisy ma częste łagodne ataki, które prawdopodobnie przerażają Cindy, plus fakt, że Daisy może mieć inne problemy „starości”, które ją podżegają, rzecz dominacji samica vs samica, wraz z powszechną agresywnością Bokserów. Naturalne problemy i instynkt jakby unieważniły ich dotychczasową przyjaźń. ☹️

Zapamiętam to. Dwa funtowe psy, jeden samiec, jedna samica; to będzie max!

Hector on December 29, 2019:

Mam 2-letniego boksera i niedawno właśnie dostałem 2-miesięczną samicę pitbulla czy będą się dogadywać, gdy drugi pies jest większy czy nie

Adrienne Farricelli (autor) on October 13, 2019:

Wbrew temu, co ludzie mogą zakładać, kastracja i kastracja nie jest uniwersalnym rozwiązaniem dla wszystkich problemów z zachowaniem. Kastracja może pomóc zmniejszyć tylko niektóre hormonalne zachowania pośredniczące, takie jak hormonalne wahania nastroju i zachowania napędzane hormonami podczas heat.

Since wydaje się, że obie twoje samice dogadują się podczas ich cykli cieplnych, brzmi to jak kastracja może nie być najbardziej odpowiednim rozwiązaniem problemu.

Since it seems like their fights may occur when you are not home but perhaps upon coming home, there are chances that they may be overexcited about your return and this caused them to redirect on each other. To może być zatem, że może po prostu trzeba zachować je oddzielone, gdy nie jesteś w pobliżu, jeśli mają tendencję do dogadać się we wszystkich innych okolicznościach.

Also, zachowanie zawodowe może zasugerować sposoby, aby pomóc pies odzyskać emocjonalnie od ataku, ponieważ brzmi jak ona cierpi pewne napięcie od tego czasu.

Oczywiście, są to tylko założenia. Tylko profesjonalny może dokonać konkretnych zaleceń w oparciu o kilka czynników, czy twój pies może być lepiej re-homed, spayed lub czy zarządzanie i niektóre modyfikacje zachowań może zrobić.

W międzyczasie, oto kilka pomocnych lektur:

https://pethelpful.com/dogs/Can-an-Aggressive-Dog-…

https://pethelpful.com/dogs/How-to-Help-a-Dog-Reco…

Jessica Higgs 13 października 2019:

Mam trzyletniego Husky/malamute mix, i rocznego niemieckiego/Lab min. oba otrzymaliśmy z różnych domów. Mój husky dorastał i był szkolony wokół 5 innych samców husky, a moja laba miała 5 miesięcy, kiedy musieli ją oddać z powodu ich przeprowadzki. Mój husky dogadywał się z innymi psami, kiedy ją dostaliśmy, tylko agresywny, kiedy moja siostra próbowała karmić swojego psa i moją kobietę z tej samej miski z jedzeniem (tak wiemy, głupi), więc kiedy wzięliśmy w moim Lab zrobiliśmy to duży punkt do szkolenia mój lab szanować przestrzeń. Mój husky (który miał wtedy dwa lata) dość szybko polubił mojego labka (który miał wtedy 6 miesięcy). Często dzieliły się jedzeniem i wchodziły do tej samej budy, obie odmawiały wyjścia. Nawet kiedy moja labka zaczęła pierwszą ruję w wieku 12 miesięcy, a moja husky zaczęła ruję w tym samym czasie, obie były bardzo kumplowskie, aż pewnej nocy poszłyśmy do sklepu i wróciłyśmy do mojej husky, która próbowała odgryźć się mojej labce. Kiedy weszliśmy, miała mojego labka przypiętego do ziemi. Nie jestem pewna, kto zaczął walkę i co ją wywołało. Mój lab się zamachnął, bo lib mojego husky’ego krwawiło, a szyja mojego labka też krwawiła. Od tego czasu mój lab jest bardzo nerwowy wokół mojego husky, a mój husky jest bardzo „czujny” wokół mojego labka. Mój husky również nie lubi już innych psów. Najdziwniejsze jest to, że moja husky miała szczeniaki i (oczywiście) nie lubiła innych psów przy swoich szczeniakach, z wyjątkiem mojej labki. Prawie jakby ufała, że mój labek ich nie skrzywdzi. i zarówno mój husky jak i labek cofały się, jeśli inny pies nawet spojrzał w ich kierunku. Mój husky ma również silne lęki, więc kiedy są w swoich budach, mój husky potrzebuje towarzystwa mojego labka, żeby czuć się pewnie i bezpiecznie. Pozwoli też mojemu labkowi zbliżyć się na odległość ramion, zanim odwróci się od niego całym ciałem. Mój lab w żaden sposób nie wykazuje oznak agresji w stosunku do mojego husky, ale nie ufamy, że jeden, jeśli nie oba, byłby agresywny, gdybyśmy nie patrzyli. Czy kastracja ich obu rozwiąże problem, czy też będziemy musieli skorzystać z pomocy behawiorysty (trenera) z możliwością konieczności odłowienia jednego z nich? Chcielibyśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, zanim oddamy jednego, ponieważ kochamy obu bardzo. Co byś zasugerował co do naszych opcji?

Eman Afia on September 23, 2019:

Mam dwie suczki jedną beagle i dużą to dogo argentino dogadywały się dopóki mała nie miała rui walczyły źle je rozdzieliłem ale czy przypadkiem jeśli spay beagle jest możliwe że nie będą znowu walczyć ?!

Nancy on Lipiec 11, 2019:

Mam 4-letni golden lab retriever mieszany najlepszy chleb tak szanujący i frendly i 2-letni frag nie do złego, ale dużo dużej gęby, jeśli chodzi o bucking, ale ostatnio zauważyłem, że mały kłapiący na starszego, kiedy gram z nimi oboma ona gryzie starszego szczeniaka na nodze i zaczyna garbić się, jeśli drugi śpi na moim łóżku, kiedy mały był na moim łóżku i powiedziano mu, żeby się odczepił, ona wysiada, ale drapie swoje łóżko jak tantrum i dont know whats going on i love both the dogs the same but i think my partner shows more love to the small one and i might do the same to the other one so what do i do i need to stop the small one before it gets to much with her attitude

Carole on June 06, 2019:

Przez ostatnie 30 lat zawsze mieliśmy 2 samice owczarków niemieckich w tym samym czasie. Jeden był starszy, a drugi młodszy. Kiedy starszy przeszedł, dostalibyśmy szczeniaka. Obecnie mamy 2 owczarki 9 yrs & 1 yr. Nigdy nie mieliśmy problemu z żadną z naszych dziewczyn nie dogadują się. Nasze psy zawsze dzieliły się czasem jedząc i pijąc z tej samej miski w tym samym czasie. Wolimy psy płci żeńskiej niż samce i zawsze będziemy posiadać tylko samice.

Martin 04 listopada 2018:

Witam…Mam 2 samice Cocker matka i córka dostają długo po prostu dobrze…W rzeczywistości są kumplami i zawsze bawią się walcząc przeciwko innemu Cockerowi, który mam, który jest samcem.

Moje pytanie jest…..Czy samiec będzie cierpiał kiedy nadejdą dni godowe 2 samic ???………………..Postawię samca w ogrodzie, ale oczywiście będzie on „czuł” jej 2 towarzyszki w rui……ż ta bliskość może być zła dla niego lub dla jego zachowania ?….Muszę dodać, że nie będę go kastrować)…..

Może powinnam zabrać psa gdzieś indziej ??? …np. do schroniska na 10 dni ?…czy to w porządku, że może tylko wąchać suki w rui ??…. Dziękuję !

Jacquelyn Gamble on 07 lipca, 2018:

Mam dwuletniego pit i 5-letniego boksera pit stanie przed Pudlem lub pod jej brodą nie pozwalając jej przejść lub zrobić cokolwiek to nie dzieje się cały czas dzieje się kilka razy w tygodniu co to za zachowanie

Kristy on 04 czerwca, 2018:

Mam sześcioletniego angielskiego bull terriera ona jest fantastyczna pod każdym względem, świetna z dziećmi, śpi w środku, rozpieszczona rotten… Około pół roku temu moja siostra zadzwoniła do mnie ze łzami w oczach, że właśnie dostała sześciomiesięcznego angielskiego bull terriera, takiego jak nasz, ale nie wyszło jej to na dobre, bo Lexi była zbyt energetyczna dla jej 11-letniego boksera, do tego stopnia, że musiała je od siebie oddzielać… Powiedziałam, że damy jej szansę, bo jest też uległa wobec dzieci, co jest naszym największym zmartwieniem. Lexi przybył i ledge nasz pies był wielkim nauczycielem kilka warczy, aby dać jej znać, kto jest szefem i to było to. Każdego wieczoru, jeśli nie następnego, są wyprowadzane na spacer… Stwierdziliśmy, że jak Lexi się zestarzała to zaczyna się bronić bardziej próbując dostać się na gzyms łóżka mimo, że ma swoje własne rzeczy jak to szczekanie na gzyms również. Jeśli postawię miskę z wodą po spacerze Lexi zawsze pozwala jej pić najpierw na półce, bo wie kto jest szefem. Niedawno dostaliśmy ją desexed po jej pierwszym cyklu….please powiedz mi, że to ją uspokoi wszelkie wskazówki Nigdy przenigdy nie pozbyłbym się Lexi ona jest rodziną teraz

bookpaw 24 marca 2018:

i love my female dogs

Susan 27 stycznia 2018:

Przyjęłam 2 psy ratownicze, samca i samicę. Kilka lat później mój brat miał miot mieszańców yorkie/Jack russell. Przyjęłam suczkę w wieku 6 tygodni. Kilka lat później, mamy głośne złośliwe pojawiające się walki. Czasami nie widzę spustu, a innym razem Yorkie zabiera zabawkę mojej drugiej suczce (która jest mieszanką jamnika). Yorkie rządzi również moim samcem. Yorkie zawsze spycha pozostałe 2 na bok, aby mogła wyjść na zewnątrz jako pierwsza. Popycha się w jedzeniu. Nie jestem pewien, czy ona umieszcza tam swój zapach. Jest bardzo nerwowa w pobliżu obcych psów i nadmiernie ekscytuje się głośnymi dźwiękami lub innymi psami szczekającymi na zewnątrz i kieruje tę negatywną energię w stronę moich pozostałych 2, skubiąc je (nie gryząc) i szczekając im w twarz. Próbowałam przerwać jedną bójkę i dostałam kawałkiem wyrwanej ręki. Yorkie okazała się mieć wyrzuty sumienia i była posłuszna przez dzień lub dwa później. Jest dziwna w kwestii jedzenia i nie chce jeść, kiedy pozostałe 2 jedzą. Nie przychodzi też, kiedy mam smakołyki. Właściwie biegnie do swojego łóżka i chce, żebym jej je przyniosła. Naprawdę nie chcę jej oddawać, ale martwię się o „kłótnie”. Po incydencie, w którym zostałam ugryziona próbując interweniować, nie miały żadnych problemów przez kilka miesięcy. Szukam sugestii, jak pracować z Yorkie i uspokoić ją.

Adrienne Farricelli (autor) 25 stycznia 2018:

Jo, zawsze są wyjątki, to zostało nakreślone pod „Nie wszystkie psy płci żeńskiej mają tendencję do takich walk. Istnieją przypadki, w których właściciele są w stanie pozwolić im na pokojowe współżycie bez żadnych problemów.”

Jo 25 stycznia 2018:

Mamy 3 letnią suczkę heeler mix i 4 letnią suczkę border collie mix. Zaprzyjaźniły się od razu i są nierozłączne. Koleżanka przyprowadza swoją suczkę chihuahua mix, a innym razem nasz syn przyprowadza swoją suczkę mut. Wszystkie są w podobnym wieku. Wszystkie bawią się razem tak dobrze. Nie warczą ani nie gryzą. Słyszałam przez wiele lat, że samice nie dogadują się ze sobą zbyt dobrze, ale to nie było nasze doświadczenie.

Rigby on July 22, 2017:

Mam pytanie. Właśnie dowiedziałam się, że psy moich rodziców miały przykry incedent. Jedna suczka urodziła szczeniaki, a druga suczka je zjadła. Nadal jestem w szoku. Jakie jest tego wytłumaczenie ?

Carib gyal 21 lipca 2017:

Nieprawda. Mamy 2 miotowe siostry rottweilery. Są nierozłączne!

Casey McDoogins on July 03, 2017:

Mamy suczkę lab/pit bull i suczkę lab/weim. Na początku myśleliśmy, że będziemy musieli faktycznie mieć lab/pit put down, ponieważ ona gryzła wszystko i wszystkich tak mocno (krew wszędzie). Była szczególnie szorstka dla naszego drugiego, starszego psa. Musiało minąć kilka miesięcy, żeby jej szyja nie przypominała klopsa. Po miesiącach szkolenia jej w zakresie hamowania ugryzień (ma teraz około 9 miesięcy), nadal jest czasami pyskata, ale to już noc i dzień. Dopracowujemy nasze reakcje, aby dalej formować ją w bardziej zrelaksowanego psa, ale jestem tak szczęśliwa, że udało nam się ją zatrzymać.

Pia 22 maja 2017:

Mam 5-letniego GSD, 2-letniego belgijskiego Malinois i 4-letniego Carolina Dog, wszystkie suki i dwie są uratowane. Dogadują się świetnie, ale połączyliśmy je w pary ostrożnie. GSD był pierwszy i ona jest alfa, Malinois przyszedł drugi i była szczęśliwa, aby pozwolić GSD być Alpha, Carolina Dog przyszedł w 3, próbował wcisnąć jej wagę wokół (wszystkie 35 funtów to) i szybko został umieszczony w jej miejscu przez GSD i nigdy nie mieliśmy problem again.

Adrienne Farricelli (autor) na 07 maja 2017:

Ang Ela, dobrze jak artykuł zarysowuje ” Nie wszystkie psy płci żeńskiej mają tendencję do takich walk. Zdarzają się przypadki, że właściciele są w stanie pozwolić im na pokojowe współżycie bez problemów.” I to jest prawda, o czym możesz zaświadczyć. Widziałam wspaniałe przypadki, ale i te okropne. Często może to być kwestia złego zarządzania i kilka innych czynników przychodzi mi na myśl. Widziałam wiele przypadków, kiedy właściciele psów wychodzili z założenia, że psy powinny same rozwiązywać problemy, a to powodowało tylko eskalację problemu i ponowne próby zachowań. Zgadzam się z Tobą, że często może to być kwestia braku szkolenia i udzielania złych wskazówek. Dzięki za komentarz.

Ang Ela on May 05, 2017:

Hmmmm, ja wolę suki i jako takie zawsze miałam, albo pary, albo większe sfory suczek w moim życiu i w ogóle nie odnoszę się do kwestii poruszonej w tym artykule. Słyszałem ludzi espouse ten pogląd na przestrzeni lat i zawsze znaleźć to irytujące.

Moje obecne dziewczyny, są great Dane podniosłem od szczeniaka i owczarka niemieckiego kupiłem od funta jako pięć lat. Moja opinia w oparciu o moje wieloletnie doświadczenie osobiste, w połączeniu z moim doświadczeniem jako trener psów jest to, że ludzie po prostu nie wiedzą, jak i nie chcą być w kontroli swoich zwierząt, są one prawie całkowicie pozbawione instynktownej zdolności do kontrolowania swoich zwierząt i mogą być wiercone na techniki szkoleniowe w kółko i w kółko, i nadal nie umieścić podstawowe techniki w praktyce. Innym problemem, który widzę, jest pozostawienie zwierząt w domu na cały dzień i pozostawienie ich własnemu przywództwu, to katastrofa, musimy być stałymi towarzyszami i przywódcami naszych zwierząt. Jestem uprzywilejowany, aby mieć biznes oparty na domu i tak moje psy są stale ze mną, co przyczynia się ogromnie do harmonii paczki.

Stolly 26 marca 2017:

Silly jest wspaniałym i doskonałym psem

Bet 17 lutego 2017:

Miałem 5-letnią samicę Border Collie (spayed) i przyniósł samicę Doberman szczeniak i nie spay ją. Wszystko było w porządku przez około 4 lata i dobermanka zdecydowała, że to ona powinna być alfa…to była krwawa wojna nawet po tym jak kastrowałam dobermankę. Nigdy nie było jasne, kto jest wyzwaniem i nigdy nie chodziło o jedzenie. Musiałam mocno egzekwować prawo „zero agresji”… niezależnie od tego, kto co robił, oba psy dostawały reprymendę i były wysyłane do klatki lub kojca. Po mniej więcej roku udało się to opanować i zawrzeć rozejm, ale nigdy nie rozluźniłam gardy. Kocham obie rasy, ale nigdy nie będę miał dwóch samic ponownie.

Emily Martinez 27 stycznia 2017:

Mam 11-miesięcznego standardowego pudla i 9-miesięcznego owczarka angielskiego..obie samice unaltered. Są tak blisko, że tylko grają walkę z zabawkami … nigdy agresywne. Są psami wewnętrznymi, a ja jestem mamą pracującą w domu. Miałem bardzo błogosławione doświadczenie.

Adrienne Farricelli (autor) na 26 stycznia 2017:

Sal, czy są to psy spayed lub intact? Jestem zdenerwowana, gdy słyszę, jak pani z ratownictwa sugeruje, że Twój pies powinien zostać zniszczony! To, że pies nie dogaduje się z innym psem nie musi oznaczać eutanazji, wiele psów takich jak ona wspaniale radzi sobie w domu z jednym psem lub ewentualnie z psem płci męskiej. Nie zawiodłaś swoich psów, to się zdarza i jest niezliczona ilość ludzi, którzy przez to przechodzą.

Sal on December 20, 2016:

Tak… Naprawdę żałuję, że nie wiedziałam o tym rok temu … Mam dwie suczki bokserki & w ciągu ostatnich trzech tygodni to było piekło!!! Moja 3 letnia nagle stała się agresywna w stosunku do mojej 1 rocznej, byłam w kontakcie z behawiorystką & jej radą było sprawdzenie czy nie ma problemów z tarczycą … u obu psów & wyniki wróciły w normie! Wiem, że po dwóch bardzo agresywnych walkach nie mogę pozwolić żadnemu psu zbliżyć się do siebie, mój starszy pies ma pretensje po tych paskudnych walkach!!! Wyczerpałam wszystkie możliwości, nigdy przenigdy nie polecam nikomu posiadania dwóch suczek bokserów. To jest coś, czego żaden miłośnik zwierząt nie powinien mieć do zrobienia, ale dla bezpieczeństwa obu, jeden musi być zabrany z domu, aby być rehomed … agatha jest 3 piękna pani & Bailey jest 14 miesięcy Biały bokser z małym buntownikiem w jej duszy. Kocham je obie bardzo mocno, ale ze względu na jakość życia, jest to w najlepszym interesie obu suczek. Bailey po prostu nie jest w stanie obronić tak agresywnego psa alfa … Agata nie ma na sobie żadnego znamienia ale Bailey jest na antybiotykach z powodu ran kłutych na nogach … miały tylko dwie walki w ciągu ostatniego roku & to wystarczyło żebym była świadkiem …. Nie chciałbym widzieć nikogo przechodzić przez ten rodzaj zachowania & Nigdy nie widziałem tego rodzaju zachowań w moim życiu tylko z powodu dominującego problemu alfa. Właśnie dostałem wyniki po 4 godzinach naszego weterynarza oceniającego oba & panel badań krwi zrobiony na obu … żadnych problemów zdrowotnych z żadnym z psów & potwierdzone Agatha nie musi być Distroyed jak boxer rescue lady zalecane. Weterynarz powiedział, że nie mam agresywnych psów! Ale będzie umieścić Agata na Prozac, ale nie sądzi, że to naprawi ten problem, jak oni po prostu nie lubią się nawzajem. to jest szokujące dla mnie & złamał mi serce!!! I have failed my beautiful boxer dogs!!!

Adrienne Farricelli (autor) on May 23, 2016:

Zastanawiam się, czy jeden pies mógł nadepnąć lub przypadkowo zranić drugiego podczas zabawy lub czy jeden pies grał szorstko lub aktywnie pilnował piłki .Będziesz musiał mieć trenera oceniającego w pierwszej osobie, ale ogólnie raz walka wybucha, są szanse, że więcej może przyjść, więc najlepiej być bezpiecznym niż żałować i trzymać oddzielnie, gdy nie jesteś aktywnie supervising.

Gemma na 14 maja 2016:

Co zainicjowało walkę było granie w piłkę z 4-letnim Shepardem. Trzylatka poszła za nią, a gdy czterolatka na nią trzasnęła wybuchła bójka. Kiedy są razem na dworze (obserwuję je od środka) są w porządku. Co zauważyłem teraz jest 3-letni Shepard pójdzie do 4-letniego Shepard i wąchać ją wszędzie.Jeśli ona leży ona pójdzie wąchać ją. A 4-letni Shepard napnie się trochę i pozwoli jej się obwąchać. To się nigdy wcześniej nie zdarzało. Jeśli gdzieś idziemy, boję się zostawić je same razem. Czy kiedykolwiek będę w stanie zostawić je same razem? Czy może zawsze będę musiała zostawiać je oddzielnie? Nienawidzę ich rozdzielania, bo one też tego nienawidzą! Dziękuję odpowiedź!!!!

Adrienne Farricelli (autor) w dniu 13 maja 2016:

Trudno powiedzieć, trzeba ocenić, co wywołało to w pierwszej kolejności. Czy były jakieś zasoby, których jedno broniło przed drugim? Czy były czymś pobudzone i przekierowały się na siebie nawzajem? Niestety, gdy już zaczną walczyć, szanse na drugą walkę są dość wysokie, jeśli pojawią się te same okoliczności.

Gemma 12 maja 2016:

Mam dwie suczki owczarka niemieckiego jedna ma 4 lata, a druga 3 lata. Wdały się w wielką bójkę, po której musieliśmy zabrać jedną do weterynarza. Od tego czasu trzymamy je oddzielnie. Ale kiedy są razem, dogadują się bardzo dobrze (nie nadzorujemy ich na zewnątrz, obserwujemy je z wnętrza domu). Czy to zachowanie jest chwilowe? Czy znowu będą walczyć?

Adrienne Farricelli (autor) on Sierpień 03, 2014:

Twoje psy są narażone na poważne obrażenia. Ja bym zarządzała środowiskiem najlepiej jak potrafisz i szukała pomocy u profesjonalisty od psich zachowań, który stosuje metody bez użycia siły, które mogą Ci pomóc. Ryzyko w stawce jest zbyt wysokie. Oto kilka pomocnych lektur: https://discover.hubpages.com/animals/Dog-Behavior… i https://pethelpful.com/dogs/-Why-are-My-Dogs-Sudde…

Jackie 02 sierpnia 2014:

My Daughter and Son-n-Law have 2 females, both are partially Black Labs that are 1yr apart! Ale ostatnio zrobili ruch z mieszkania do przyczepy i w mniej niż 3 tygodnie 2 dostały się do 2 TERRIBLE walk od ich życia w przyczepie!!! To było tak złe, że KREW została narysowana na obu psach i za pierwszym razem musiałam je rozdzielić, a za drugim razem moja córka powiedziała, że próbowała rozpylać wodę, żeby je rozdzielić, ALE ich nie rozdzieliła! Tak czy inaczej moje pytanie do Ciebie jest co robimy lub co powinniśmy zrobić? Są to zazwyczaj dobrze wychowane psy i są wyszkolone w hodowli, gdzie jeśli NOBODYS w domu są zamknięte w swoich oddzielnych klatkach, dopóki ktoś nie wróci do domu! Proszę HELP moje dzieci są w rozpaczliwej potrzebie porady!!!

k9edukacja 10 lutego 2014:

Zalicz mnie jako kolejną osobę (i trener), która nauczyła się tej lekcji w trudny sposób. Kiedy moja pierwsza suczka miała około 1,5 roku, adoptowaliśmy drugą suczkę i samca. Na początku wszyscy świetnie się dogadywali. Zabieraliśmy je wszędzie razem, w tym na wyprawę z plecakiem, podczas której wszystkie spokojnie spały razem w naszym namiocie. Po kilku miesiącach zaczęły mieć małe sprzeczki. Kłótnie te szybko przybierały na sile i częstotliwości, aż w końcu nie można ich już było zaklasyfikować jako kłótnie. Pewnego dnia, gdy byłem sam z dwoma dziewczynami, moja pierwsza samica znalazła na podwórku tuszę królika. Druga samica rzuciła się do ucieczki przez całe podwórko – ponad 1 akr dalej – i poszła prosto do jej gardła. Nie ma wątpliwości, że zabiłaby ją, gdybym nie interweniował. Od tamtej pory te dwie dziewczyny żyją osobno w naszym domu, oddzielone bramą przez cały czas.

Od tamtej pory mamy jeszcze 2 samce i moja starsza samica nie ma żadnego problemu z żadnym z nich i nigdy nie miała. Chociaż nie zostawilibyśmy samców razem, kiedy nas nie było – ponieważ małe utarczki mogłyby przerodzić się w coś więcej bez nadzoru – nie mamy obaw, że będą żyć razem spokojnie, kiedy my tam będziemy. Jeśli mielibyśmy kupić kolejnego psa, pomimo tego, że mamy już 3 samce, prawie na pewno kupilibyśmy kolejnego samca. Chociaż niektórzy mają przeciwne doświadczenia, nasze doświadczenie jest takie, że 2 lub więcej samców generalnie dogaduje się lepiej niż 2 lub więcej samic.

Na koniec, w odpowiedzi do pana, który powiedział, że kastracja nie zmniejszy agresji, jest pan jednoznacznie błędny. Kastracja absolutnie BĘDZIE zmniejszać agresję; badania naukowe udowodniły to wielokrotnie. Jednak nie wyeliminuje agresji i dlatego nie jest panaceum na wszystkie problemy związane z wieloma psami.

Adrienne Farricelli (autor) 02 czerwca 2013:

Ponieważ jedliście pizzę, to może być również tak, że bokser pilnował jedzenia, które mieliście i nie chciał, aby drugi pies je zjadł i był blisko was. Jednak weź pod uwagę również to, że kiedy ratujesz psa, przywiązuje się on do Ciebie, zwłaszcza jeśli go szkoliłeś i zapewniałeś mu zaufanie, i może stać się przylegający, a czasem nawet ochronny, jeśli staniesz się zasobem wartym pilnowania przed innym psem. Nowe psy potrzebują czasu, aby nauczyć się zasad panujących w domu. Jeśli tak się stanie, najlepiej będzie odseparować psy dla bezpieczeństwa. Następnie wytrenuj boksera na komendę „off”. Innymi słowy, kiedy się do Ciebie zbliży, wstań i powiedz „precz”, a kiedy się odsunie, daj mu smakołyk. Wytrenuj to samo u swojego anatolika. Ewentualnie wytrenuj komendę „idź na swoje miejsce”, którą powinieneś ćwiczyć sam, a potem, gdy się sprawdzi, możesz ją trenować z drugim psem w pobliżu. Kiedy masz dom z wieloma psami, ważne jest, aby upewnić się, że psy są pod kontrolą głosu. Może to pomóc w zapobieganiu walkom, jeśli zostaną złapane zanim pojawią się pierwsze oznaki problemów. Jednak czasami, żaden poziom posłuszeństwa nie może pracować, aby zapobiec walkom, a pozostały wybór jest wtedy utrzymanie ich oddzielnie dla bezpieczeństwa.

beth 02 czerwca 2013:

Więc posiadam samicę Anatolian od kiedy miała 5 lat, teraz ma 7 lat ze złą nogą. Niedawno adoptowaliśmy suczkę bokserkę 5 letnią nie wykastrowaną jeszcze. Odkąd ją adoptowaliśmy bardzo dużo pracowałam z nią nad tym, że jest agresywna i rzuca się na ludzi kiedy jest na dworze, co robiła świetnie. Teraz spędzam z nią sporo czasu, ponieważ wydawało mi się, że musi nauczyć się załatwiać swoje potrzeby na dworze, a nie w domu, więc bawię się z nią na dworze i pozwalam jej biegać, podczas gdy ona zatrzymuje się i załatwia swoje potrzeby wiele razy. Kiedy jest już grzeczna, przynoszę ją do domu, karmię, kocham i mówię jak bardzo jestem z niej dumna. Dzisiaj siedziałam w fotelu jedząc pizzę i oba psy były blisko mnie starszy pies poszedł zbliżyć się do mnie dobrze bokser poszedł i przeskoczył nad moimi nogami umieszczając pazury w mojej nodze więc krzyknęłam, że zaskoczył mój duży pies zbyt krok do tyłu i bokser warknął, ale potem pobiegł się ukryć. Mąż przyszedł i podniósł ją i umieścił w klatce. Nie wiem jak mogę dać jej znać, że musi się ze mną dzielić, skoro ja muszę spędzać z nią tyle czasu? Help

Adrienne Farricelli (autor) on May 22, 2013:

HelloFlowerpower09, boksery są rasą, która może być predysponowana do agresji tej samej płci. Dobrze słyszeć, że teraz wszystko idzie gładko. Z mojego doświadczenia wynika, że sprawy przybierają nieco krytyczny obrót między 12 a 36 miesiącem życia. Być może ta lektura przyda Ci się w przyszłości, ale mam nadzieję, że nigdy nie będziesz potrzebować tych informacji. Niektórzy właściciele nigdy nie mają problemów, inni mają. Jak w przypadku prawie wszystkich psów, zależy to od kilku czynników.

https://pethelpful.com/dogs/-Why-are-My-Dogs-Sudde…

FlowerPower09 on May 22, 2013:

Mam 2 suczki bokserki, jedną w wieku około 2 lub 3 lat (nazywa się coco), a druga ma 5 miesięcy (nazywa się chata). Coco jest wykastrowana, a chata jeszcze nie. Do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z obiema suczkami. Kiedy chata miała około 2 miesięcy coco pokazała jej, że jest alfa, pomagała też chacie w nauce nocnikowania, pukania do psa i prostych komend. Gdziekolwiek coco śpi, chata podąża za nią, Chats wiele się nauczyła od coco. Wie też, że kiedy coco je, może być w pobliżu, ale nie jeść wcale, dopóki coco nie skończy. I hope they stay that way.

Adrienne Farricelli (autor) on April 14, 2013:

To naprawdę trudno powiedzieć nie widząc zachowań, więc po prostu robię założenia… To brzmi jak przypadek przekierowanej agresji, która może nie mieć nic wspólnego z hormonami, ponieważ może to być wyuczone zachowanie. Goście są częstym wyzwalaczem z powodu wysokiego stanu pobudzenia. W tym przypadku, konsultant behawioralny może być lepszym wyborem niż trener psów. Poszukaj CAAB lub certyfikowanego behawiorysty weterynaryjnego, aby Ci pomóc. Nie czuj się zakłopotany, jest to powszechny problem i nie jest to twoja wina.

katie 14 kwietnia 2013:

pomoc…popełniliśmy błąd. Mamy 10-letniego mieszańca angielskiego bull boxer mix, Gracie. Jest łagodną dziewczyną, która zasadniczo chce się zwinąć w koc. Nigdy nie przepadała za psami. Kilka lat temu zamieszkałam z moim narzeczonym. Miał 12-letniego rottweilera. Udało im się współistnieć, bo rot zaakceptował, że Gracie jest szefem. W zeszłym roku kupiliśmy szczeniaka rasy owczarek niemiecki. Po przeczytaniu tego jestem zażenowana. Naprawdę myślałem, że to może zadziałać. Gracie dała znać szczeniakowi, żeby zostawił ją w spokoju warcząc, nigdy nie gryząc. Ostatnio shepard zaczął walczyć z powrotem. drzwi są punktem zapalnym. pukanie lub dzwonek do drzwi wywołały 4 walki, które musieliśmy rozdzielić, jedna doprowadziła do wycieczki do weterynarza. Konsultowałam się z wieloma trenerami, którzy udzielali różnych porad. Czy to w połączeniu z większym szkoleniem może pomóc staremu psu, Gracie, pozostać alfą? Czy powinniśmy rozważyć umieszczenie owczarka w innym miejscu? W międzyczasie rozdzielamy je, gdy mogą pojawić się potencjalne wizyty. ANY suggestions appreciated

Adrienne Farricelli (autor) on March 29, 2013:

Oooops, tak, myślałam, że to tylko 4 tygodnie. To jest naprawdę trudne, aby dać je z dala, zwłaszcza gdy martwisz się o domach, do których pójdą. Mam nadzieję, że jesteś w stanie znaleźć im kochających właścicieli, najlepsze życzenia!

keith3668 dnia 29 marca 2013:

Dzięki Alexadry, ale moje szczeniaki mają 4 miesiące, a ich matka ma 4 lata, więc może źle zrozumiałeś i myślałeś, że mam na myśli 4 tygodnie. Dzięki za komentarz. Moje psy dostać więcej miłości niż moje własne członków rodziny, są one moje życie, dlatego myśl o sprzedaży ich zabija mnie.

Adrienne Farricelli (autor) na 29 marca 2013:

Zatrzymaj je w domu z tobą przynajmniej do czasu, gdy są one 8 i gotowy, aby przejść do nowych domów. Muszą być wewnątrz domu i częścią rodziny, jeśli chcesz, aby poszły do domów i były przyzwyczajone do życia w środowisku domowym. Upewnij się, że socjalizujesz je, gdy są w twojej opiece do dzieci, innych zwierząt domowych, wszystkich rodzajów ludzi. Rozpowszechniaj informacje o szczeniakach i sprawdzaj osoby nimi zainteresowane. Niech wiedzą, że Twoje szczeniaki zostały wychowane, aby być częścią rodziny. Pięć psów płci żeńskiej może okazać się problemem, zwłaszcza w rasie znanej z bycia agresywną w stosunku do tej samej płci.

keith3668 28 marca 2013:

Mam samca i samicę Cane Corso. Mój samiec ma 6 lat, a samica 4. Około 4 miesiące temu przez przypadek urodziłam szczeniaki. Miałam 6 szczeniąt, z których 2 zdechły, a to dosłownie złamało mi serce. Z 4 szczeniaków, wszystkie były samicami. Planowałam je załatwić, jak również matkę Cane Corso. Są oczywiście urocze i świetnie się dogadują. Nie zauważyłam żadnych oznak dominacji u żadnego z nich. Matka nadal je czyści, bawi się z nimi, są razem wspaniałe. Planowałem zbudować mocną ogrodzoną stalową budę, aby utrzymać je oddzielnie, gdy będą starsze i zacznę widzieć jakikolwiek rodzaj agresji. Obecnie mieszkam w Kostaryce, a ludzie nie dbają o swoje psy tak jak ludzie w USA i Europie. Chcą kupić dużego psa, tylko po to, aby trzymać je na zewnątrz jako psa stróżującego, a nie część rodziny. Chcę zatrzymać jedną lub dwie suczki, a pozostałe dwie sprzedać, ale nie potrafię sobie wyobrazić, którą z nich sprzedać. Czuję, że zrobiłbym krzywdę szczeniakom, gdybym je sprzedał, wiedząc, że nie dostaną opieki i miłości, którą bym dał. Pracuję w domu i oba moje dorosłe psy były wokół mnie dosłownie około 95% ich życia. Nie wiem co robić, chcę je wszystkie zatrzymać, ale wydaje mi się, że miałabym naprawdę problem z 5 stałymi suczkami. Any ideas.

Adrienne Farricelli (autor) on March 10, 2013:

Dobry pomysł, aby zasięgnąć opinii trenera. Mam nadzieję, że wszystko się ułoży, ale czasami niestety ryzyko jest zbyt duże, żeby ryzykować.

RL on 10 marca 2013:

Jest mi tak smutno czytając ten artykuł! Mam obecnie 3 letniego kundelka ratownika i jest jeszcze roczny kundelek, który należy do mojej sąsiadki, ale ona już go nie chce. Spacerowałam i karmiłam ją (ponieważ jej właściciel nie chce tego robić) przez ostatni miesiąc i zakochałam się w niej. Naprawdę chciałabym ją mieć, ale kiedy próbowałam chodzić z nimi 2 razem, mój stary pies warczy i kłapie i celuje w jej szyję, to bardzo przerażające. Próbuję dostać trenera, aby nam pomóc, ale teraz nie wiem, czy to kiedykolwiek zadziała 🙁

Adrienne Farricelli (autor) na 30 listopada 2012:

Marc, w pomieszczeniach zamkniętych jest więcej zasobów w grę. Przede wszystkim, wewnątrz jest gdzie są bardziej skłonni do konkurowania o uwagę. Jeśli usiądziesz, twój pitbull może nie lubić, gdy twój beagle wykonuje jakikolwiek ruch lub patrzy na ciebie, ponieważ może myśleć, że jest uprawniona do otrzymania większości twojej uwagi. Jeśli wracasz do domu, może mieć ochotę przywitać się z Tobą jako pierwsza. Najprawdopodobniej są też legowiska, ulubione miejsca do spania, miski z jedzeniem, zabawki i przede wszystkim Ty. Pamiętaj, że pitbulle raczej nie dogadują się z psami, zwłaszcza tej samej płci, jest to nawet zapisane w standardzie. W wieku 8-9 miesięcy zbliża się do dojrzałości społecznej i właśnie wtedy te cechy się ujawniają. Ten artykuł może Cię zainteresować, proszę zachowaj ostrożność, może się zrobić nieprzyjemnie: https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M…

marc on November 29, 2012:

Mam dwie suczki. Jedna ma około 1,5 roku i jest mieszanką beagle’a i owczarka (40 funtów). Została adoptowana z domu dziecka w wieku około 2 miesięcy. Druga to 8-9 miesięczna suczka rasy pitbull mix. Została porzucona w mojej pracy, więc zabrałam ją do domu. Te dwa psy spędzają dzień na dużym ogrodzonym podwórku, kiedy ja jestem w pracy. Wydaje się, że dogadują się dobrze, nawet przyłapałam je na drzemaniu na sobie nawzajem jednego dnia. Kiedy jednak wchodzą do domu, rozpętuje się piekło. Krew się leje. Dlatego trzymam je oddzielnie i staram się zrównoważyć mój czas z każdym z nich. Szczeniak pitbulla zawsze jest agresorem. Zauważyłam, że często sika na podłogę, jakby ją znakowała, mimo że jest przyuczona do wychodzenia na zewnątrz. Walki bardzo stresują mieszankę beagle, która się trzęsie i jest bardzo wycofana po walce. Jest super przyjaznym, łagodnym psem i trochę upartym (typowe cechy beagla). Mieszanka pittbull jest bardzo lojalnym psem. chodzi za mną wszędzie, zawsze stara się mnie zadowolić siedząc, trzęsąc się, liżąc mnie po rękach i jest wobec mnie opiekuńcza, ale przyjazna w stosunku do ludzi. śpi ze mną w łóżku. beagle śpi na kanapie (jej preferencje). dlaczego psy dogadują się na podwórku, ale tak bardzo walczą w domu? Beagle jest naprawiony, pitbull nie (z tego co wiem). Jak mogę sprawić, żeby nie walczyły w domu?

nicole-terese on November 23, 2012:

Miałam 2 suczki bull Arabs aż do 2 tygodni temu, były rok od siebie najlepszymi kumplami przez rok potem nagle znienawidziły się i walczyły do śmierci, straciłam moją córeczkę!

emily on Czerwiec 12, 2012:

i have 2 female german shepherd and 1 male germsn shepherd

Adrienne Farricelli (autor) on Maj 18, 2012:

What you are seeing is not that unusual. Wiele w tej samej sytuacji zachować oba psy, ale to często przekłada się na wiele zarządzania (tj. obracanie psów, utrzymanie ich oddzielnie) Jeśli rehome jeden mogą tęsknić za sobą na początku, ale kiedy psy walczą często jest dużo stresu i mogą nie żyć do ich pełnego potencjału. Jeśli musisz znaleźć nowy dom, poszukaj ratunku, który kładzie duży nacisk na umieszczanie psów w kochających domach. Najlepsze życzenia!

luvmypits2 17 maja 2012:

Hi:

Proszę każdego, kto może, proszę pomóż!!!

Jako dziecko nigdy nie wolno mi było mieć „zwierząt domowych”, zwłaszcza psów! 4 lata temu mój mąż dał mi najlepszy prezent w życiu, szczeniaka! Jest to pitbull. Mam ją cały czas, a w zeszłym roku dostałam szczeniaka pitbulla z niebieskim nosem. Również suczkę. Obie zostały zaczipowane, wykastrowane, ubezpieczone na życie, itd…

Problem: Zauważyłam, że są bardziej agresywne wobec siebie w ciągu ostatniego miesiąca lub tak. Mój najstarszy ma 4 lata, najmłodszy 10 miesięcy. Powiedziano mi, że może powinnam oddać najmłodszego do innego domu. Kocham je obie, są jak moje dzieci! Moje pytanie: czy jest jakiś sposób, aby zatrzymać je oba? Jeśli nie, to jak dobrze psy przystosowują się do „nowego domu”. Czy nie będą za sobą tęsknić? Jak mój najstarszy przystosuje się do nieposiadania jej w pobliżu po posiadaniu jej x 10 miesięcy?

Wielu z Was pewnie myśli, że jestem szalona, i być może jestem…Jestem naprawdę zdenerwowana z tego powodu. Nie chcę jej oddać komuś, kto będzie z nią walczył, ani nawet wystawiać jej na dwór. Jest przyzwyczajona do dużej uwagi, spania u stóp mojego łóżka, itp…Nie mogłabym spać wiedząc, że jest gdzieś tam, nie wiedząc czy jest głodna, zimna, samotna, itp…Proszę, niech ktoś mi pomoże! One są więcej niż „tylko psami”, w każdym razie dla mnie są.

Adrienne Farricelli (autor) na 12 maja 2012:

To nie twoja wina, nie obwiniaj się! Niestety, nie ma zbyt wiele literatury na ten temat i wielu właścicieli dowiaduje się tak jak Ty. Jest niezliczona ilość właścicieli w tych samych butach, a fakt, że trenerzy psów i właściciele, którzy posiadają psy od dziesięcioleci, nadal napotykają ten problem, jest dowodem na to, że często ma to niewiele wspólnego z tym, jak właściciel je wychował. Ponieważ wspominasz, że nie są kastrowane, tutaj jest interesujący hub: https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M…

Jessica on May 11, 2012:

omg i didn’t know this i have a ridgeback/curr named Karmaand a pit/jackrussle terrier named Felony…they are 4 months apart…and i have always maintained a calm non aggressive household….zawsze najpierw głaskałam Karmę, ponieważ była pierwsza i starałam się zachować spokój, żeby nie była zazdrosna, a Felony, drugi pies, podąża za mną jak zawsze, jest do mnie przyciągnięty…ostatnio skończyły 1,5 roku i dwa razy próbowały się zabić… Pierwszy raz dałem im kilka dni i stabilizator nastroju i były w porządku wtedy nagle starszy dostał szalony na młodszego i boom zrobili to ponownie i prawie rozdrobnione ramię mojego męża, kiedy złamał em up…im soo złamane serce i są seperated teraz, ale to prawie do punktu dając jeden z nich away….Nie zgadzam się, że to wina ludzi, bo zrobiłam wszystko, co do litery, aby wychować je dobrze i spokojnie… jeśli ktoś w to wierzy, to oczywiście nie miał takiego problemu, jak my…. ale to sprawia, że czuję się lepiej, że zrobiłam kroki i to nie tylko nasze dziewczyny, to wspólna prawdziwa rzecz… chciałabym, żebym wiedziała, bo czuję się źle poddając je temu… do bani jest widzieć je w bólu po walce….jestem pielęgniarką więc zrobiłam kroki żeby je wyszorować i oczyścić rany i je wyleczyć ale wygląda na to że kastracja i może inny lek na nastrój jest w planach i na pewno osobne podwórka albo nowe domy…jest mi tak smutno i czuję się jak okropna mama że nie wiedziałam o tym wcześniej….I love my girls like family

Adrienne Farricelli (autor) on April 22, 2012:

I actually wrote a hub specifically about intact female dogs not getting along about a month ago,:

https://pethelpful.com/dogs/Dog-behavior-Why-are-M…

lisa chamberlain 22 kwietnia 2012:

właściwie dwie suki około miesiąc przed tym, jak mają wejść w ruję, będą agresywne w stosunku do drugiej suki z powodu praw hodowlanych. W naturze dominująca samica otrzymałaby prawa do rozmnażania, tak samo jak w gospodarstwie domowym. To jest jak mogę powiedzieć moja kobieta jest z w jej czasie miesiąc głowy i oddzielić samice .

Adrienne Farricelli (autor) w dniu 14 marca 2012:

Czy wiesz, który pies dostaje zdenerwowany, jeśli inny pies jest pet pierwszy, pod uwagę pierwszy? Polecam skonsultować się z behawiorystą weterynaryjnym / certyfikowanym behawiorystą zwierzęcym, aby zobaczyć psy i zobaczyć, co można zrobić. Wiele gospodarstw domowych jest do tego zmuszonych, gdy dochodzi do agresji między psami tej samej płci. Tutaj jest pomocny hub o zatrzymaniu walk:

https://pethelpful.com/dogs/How-to-Break-up-a-Dog-…

Taylor 13 marca 2012:

Mam do czynienia z tym problemem od około roku i pół teraz. Mam dwie suczki, jack russel terriera i border terriera, które co 6 miesięcy wdają się w bójki i prawie za każdym razem leci z nich krew. Walki są dość nowe dla mnie i naszej rodziny i nigdy nie zdarzyło się, gdy psy były szczeniętami. Border terriera kupiłem 7 i pół roku temu, a jack russela rok później. Za każdym razem, gdy dochodzi do walki, zazwyczaj chodzi o to, który pies zwraca na siebie uwagę, jeden warczy, a drugi odpowiada warknięciem i zanim się zorientujemy, dochodzi do bójki. Bardzo trudno jest je rozdzielić, kiedy już się zaczną. W ostatnim jednym wylaliśmy wiadra wody na obu z nich i nie mieli żadnej odpowiedzi na to w ogóle. W ostatniej walce mój border terrier został przygwożdżony przez jack russela i gdybyśmy ich nie rozdzielili, zabiłaby ją. Mój border terrier dostał rany kłute i zadrapania na ciele i musieliśmy zabrać ją do pogotowia dla zwierząt. Mój jack russel terrier jest bardzo słodki w pobliżu naszej rodziny, ale wcale nie jest dobry w stosunku do obcych lub kogokolwiek, kogo nie zna. Nikt w naszej rodzinie nie chce jack russel i humane society nie weźmie jej. I know taking her to the pound or something is a bad idea but I just want to know if there is something else I should do or know before I go to my last resort in putting her down.

Adrienne Farricelli (author) on February 07, 2012:

It is really up to you. Niektórzy ludzie wybierają życie trzymając psy oddzielnie przez cały czas i monitorując z orlimi oczami każdą interakcję, inni wolą raczej mieć psy żyjące normalnym życiem i decydują się na odłowienie jednego z nich.

Ginger on Luty 07, 2012:

Ja właśnie stoję przed tym problemem. Mam czteroletnią suczkę chihuahua, a jakiś miesiąc temu zdecydowałam się na 6-miesięczną suczkę chihuahua.

Czuję się teraz taką ignorantką, ale nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło, że mój pies nie chciałby dzielić swojej przestrzeni z innym psem, zwłaszcza z suczką! Jestem wielką miłośniczką psów i aktywistką, a wszystko czego chciałam to dać jeszcze jednemu bezdomnemu psu kochający dom. (Oba są ze schronisk)

Jeśli nie będę ich oddzielać, mój starszy pies będzie ciągle dręczył szczeniaka. Ona absolutnie jej nienawidzi. Nic bardzo agresywnego, ale z pewnością zauważyłam wzrost wrogości i znęcanie się coraz bardziej intensywne, odkąd szczeniak stał się starszy i bardziej asertywny.

Szczenię czuje się teraz jak w domu i przysięgam, że zaczęła rzucać wyzwanie mojemu starszemu psu w kwestii dominacji. Wskakuje na jej grzbiet, i zaczęła warczeć i chrapać, aby chronić swoje terytorium. W zasadzie odmawia podporządkowania się mojemu starszemu psu. Po przeczytaniu powyższych postów obawiam się, że będzie tylko gorzej. Jeśli to już się źle, a nowy jest jeszcze szczeniak, mogę sobie tylko wyobrazić, jak to będzie, gdy są one zarówno dorosłych.

Moja mama zaproponowała wziąć szczeniaka, a ja zastanawiam się, czy powinienem skakać na tej szansie. Z jednej strony bardzo się do niej przywiązałam, ale mój starszy pies dosłownie mnie teraz nienawidzi i obawiam się eskalacji walk.

Jakieś przemyślenia?

Tanja 06 lutego 2012:

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, bardzo mi pomogły.

Adrienne Farricelli (autor) na Luty 06, 2012:

Jeśli ona słucha cię bardzo dobrze i szczeniaki nie są już przestraszone to brzmi jak byś zrobił duży postęp! Możesz zastosować leave it praktycznie do wszystkiego, do czego nie chcesz, żeby się zbliżyła. Ja używam leave it na coś, co właśnie upuściłam na podłogę, wiewiórki na drodze itp. Kiedy pies zgadza się na zostawienie go, pomaga nagradzanie od czasu do czasu smakołykiem. Jeśli obawiasz się, że podchodzi zbyt blisko szczeniąt i nie ufasz jej, zostaw to powinno zadziałać, jeśli zna dobrze tę komendę. Bądź bardzo ostrożny. Best wishes.

Tanja on Luty 06, 2012:

Again dziękuję za odpowiedź. Cóż, każdy pies w tym domu jest wyszkolony. I tak, słucha mnie bardzo dobrze i zna już komendę „zostaw”. Więc jeśli jest blisko szczeniąt muszę jej powiedzieć zostaw to?

I szczenięta już się nie boją, obserwowałam je teraz i próbują się do niej zbliżyć, ale teraz jestem trochę ostrożna, bo jak mówiłam nie wiem czy ona je koryguje czy nie, ale jeszcze raz dziękuję. Pomogłeś mi bardzo.

Adrienne Farricelli (autor) na Luty 05, 2012:

Wybrałem termin ”terroryzowanie” z twojego opisu ”Szczeniaki są teraz przerażone na śmierć, gdy tylko ona przychodzi”. To brzmi jak terroryzowanie ich dla mnie, w każdym razie, twój Rottie mix brzmi niepomny na twoje polecenia i skacze przez granice, co sugeruje, że masz mało kontroli nad nią. Konieczne jest, aby nauczyć ją ”off” i ”leave it command” i że zyskasz dużo więcej kontroli, jeśli nie zamierzasz re-home szczeniąt. Problemem jest to, że ona brzmi jak ona miała mało szkolenia i w gospodarstwach domowych z wieloma psami jest to konieczne. Z braku kontroli, oznacza to, że psy muszą być oddzielone lub kłopoty mogą wystąpić. Tutaj jest artykuł o komendzie „zostaw”;

https://pethelpful.com/dogs/The-Importance-of-Trai…

Tutaj jest inny:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Jeśli poświęcasz zbyt wiele uwagi tym nowym szczeniakom, Twój rottie mix może mieć wrażenie, że przejmują kontrolę. Jeśli musisz poświęcić im uwagę, rób to poza zasięgiem jej wzroku. Szczeniaki miały się spotkać z Twoimi psami na neutralnym terenie i nie tak nagle. to powoduje zakłócenia w strukturze stada. Mam nadzieję, że to pomoże… naprawdę trudno powiedzieć, czy ona je koryguje, czy zachowuje się agresywnie… tylko ekspert przyjeżdżający do Twojego domu może to ostatecznie stwierdzić… najlepsze życzenia.

Tanja 05 lutego 2012:

Dziękuję za odpowiedź! Myślę, że będę myśleć o tym, aby zadzwonić do tresera psów, aby spojrzeć na sytuację.

Ale szczenięta płakały trochę, ale po tym wrócili do swoich normalnych działań. I nie wydaje mi się, żeby mój pies je terroryzował, ona tak robi tylko wtedy, kiedy szczeniaki się do niej zbliżają. Więc to chyba co innego, bo czasami podchodzi do nich i wącha na ich pączki więc nie sądzę, żeby ją terroryzowała. Może macie dla mnie inne rozwiązanie jak sobie poradzić w tej sytuacji? Postawiłam granice i mój Rottiemix może je przeskoczyć do innego pokoju, więc jest w stanie iść i to robi. Więc jest to naprawdę, że ona nie lubi ich lub coś innego?

Adrienne Farricelli (autor) na 04 lutego 2012:

Trudno powiedzieć, czy twój pies jest po prostu ”korygowanie szczeniąt” lub jeśli jest coś więcej do tego, więc wziąć moje rady z ziarnem soli. Ogólnie rzecz biorąc, można zaobserwować rytualną agresję (warczenie, postawy ciała i symboliczne gryzienie) bez rzeczywistego zamiaru skrzywdzenia szczeniąt, kiedy są one wprowadzane na miejsce. Prawdziwa agresja jest niezwykła w stosunku do szczeniąt. Fakt, że szczenięta są nią sterroryzowane sugeruje, że to może być zbyt wiele. Kiedy szczeniak jest korygowane we właściwy sposób, ona wydaje się zaskoczony przez kilka sekund i wznowić działalność, twoje zamiast brzmieć sterroryzowany i to nie jest dobre dla ich wychowania. Wspomniałeś też, że na dodatek zakrwawił się, co jeszcze bardziej przekonuje mnie, że widzisz coś nienormalnego. Tylko czas pokaże, czy jest to coś, co można ewentualnie wypracować, myślę, że w Twoim najlepszym interesie jest, aby trener/specjalista od psich zachowań przyjrzał się sytuacji. Wszystko, co możesz zrobić w międzyczasie, to zarządzać (mówisz, że używasz kagańca), ale jeśli szczenięta są terroryzowane, trzymałabym je w zupełnie oddzielnym pokoju.

Poważnie rozważyłabym również odnalezienie szczeniąt, chyba że jesteś gotowa utrzymać psy oddzielnie przez całe życie; z czterema samicami w gospodarstwie domowym, trudno sobie wyobrazić, żeby wszyscy się dogadywali. Najlepsze życzenia!

Tanja 04 lutego 2012:

Hi, mam dwie suczki jedna to Rottweilermix (3), a druga to Boxermix (2). Obie nie są jeszcze załatwione. Ale dogadują się naprawdę dobrze. Są naprawdę dobrymi psami, bawią się razem bardzo dobrze i śpią razem w naszej sypialni. Ale ostatnio adoptowałam dwie suczki z tego samego miotu. Są one rasy cockerspanielmix. Niestety, moja 3-letnia Rottweilermix poprawia je lub gryzie, gdy tylko się do niej zbliżą. Nie jest agresywna i nigdy nie była, ale jestem zaniepokojona. Teraz ma na sobie mięsień, dopóki nie wymyślę, jak mogę rozwiązać problem.Szczeniaki są teraz przerażone na śmierć, gdy tylko ona przychodzi. Bo dziś zrobiło się trochę krwawo. Szkolę je i śpią w swoich klatkach w różnych pokojach. Jeden śpi w pokoju mojego najstarszego syna, a drugi śpi z moim drugim synem.W swoich klatkach. Czy możesz mi pomóc, proszę? Naprawdę nie jestem pewna, co robić. Myślałem, że szczenięta są jeszcze pod licencji szczeniąt.

Theresa na 02 lutego 2012:

Jestem wstyd powiedzieć, że dla kogoś, kto wie tak wiele o psach, jedną rzeczą, nie wiedziałem, co się stanie z całej żeńskiej paczki. Nigdy wcześniej nie miałam stada złożonego z samych samic, ale teraz mam i drogo za to płacę. Moje psy to mastify angielskie (spróbujcie odciągnąć od siebie psy ważące 400 funtów, ja prawie skończyłam w trakcji). Mam cztery, tak cztery samice. Dwie starsze dzieli zaledwie 6 miesięcy, a dwie młodsze są z tego samego miotu (tak, wiem, szkoda, że nie wtedy). Wszystko było dobrze, dopóki mój samiec nie zmarł zeszłej zimy i od tego czasu to był koszmar. George zawsze szkolił nowe szczeniaki i kiedy tylko zaczynały się bawić, przychodził i stawał nad nimi, a one natychmiast przestawały. Myślałam, że to tylko burzyciel zabawy, nie wiedziałam, że powstrzymuje je przed zabijaniem się nawzajem. Możemy chodzić miesiącami bez incydentów, ale kiedy się zdarzają, są śmiertelnie niebezpieczne. Na szczęście sami robimy sobie szwy i igłowanie, więc nie mamy drogich rachunków od weterynarza, ale to tylko kwestia czasu, bo starszy nie chce ustąpić. Doszłam do tego, że teraz stawiam ją na samym końcu stada. Jest karmiona jako ostatnia, wypuszczana jako ostatnia, głaskana jako ostatnia. Nigdy nie miałam problemu z jedzeniem (są karmione surowym jedzeniem i karmione obok siebie), nigdy nie było walki o zabawkę. Kiedy zaczęła się pierwsza kłótnia, chodziło o to, kto pierwszy dorwie się do mojego syna, więc walki są zdecydowanie o pozycję alfa. Widzę, że to już zaczyna się w dwóch młodszych, więc jestem bardzo ostrożny, aby utrzymać porządek dziobania. Mam nadzieję, że to działa. Ta ostatnia walka nie było nikogo w domu, aby go zatrzymać i to było tak złośliwe, że samica alfa złamał jej ząb na pół. Inny miał 8″ dziurę w jej klatce piersiowej i inny w poprzek jej gardła, więc wiesz, że idą na zabój. Dwa młodsze będą dobrze ponad 250 funtów każdy, więc lepiej dostać to prawo. Szukamy nowego domu dla tej jednej samicy, bo nie wiem co innego mogę zrobić. Jeśli chodzi o to, że nie jestem wystarczająco silnym alfą, to zdecydowanie jestem wystarczająco silny. Jeśli tam jestem, nie mam problemu z powstrzymaniem walki (tak długo, jak jestem tam, kiedy się zaczyna i nie dochodzi do punktu, z którego nie ma powrotu), a one są mi posłuszne bez wahania. Zastanawiałam się nad kupnem poganiacza bydła, ale nie wiem czy to nie pogorszy sytuacji. I jak twój pomysł z klaksonem powietrza chociaż, może spróbuję, że zanim znajdę jej nowy dom i zobaczyć, czy to działa.

Adrienne Farricelli (autor) na 18 stycznia 2012:

Musisz zarządzać zasobami z tych dwóch gals. Karmić je w oddzielnych pokojach i zachować zabawki, jedzenie, uwagę i wszystko, co cenne poza zasięgiem. Być może będziesz musiała trzymać je oddzielnie ze względów bezpieczeństwa, ponieważ Twój starszy pies już poszedł do weterynarza, aby być leczonym. Niech Twój starszy pies zostanie zbadany przez weterynarza, słuch, wzrok, zaburzenia senioralne… wiele razy młodsze psy wkraczają do akcji, kiedy wyczuwają, że starszy pies słabnie. Twój młodszy pies bardzo prawdopodobnie próbuje wejść, ale starszy pies jest niechętny do poddania się…to może stać się bardzo brzydkie, jeśli nie oddzielisz ich, najlepsze życzenia…

abby harris 18 stycznia 2012:

Pomocy i mam 1 kobietę staffy i dwie kobiety staffy cross dwa z 7 lat i jeden, który jest prawie dwa. Dwa starsze psy dogadują się naprawdę dobrze, ale mam problemy z młodszym i jednym ze starszych. Młodszą miałam od szczeniaka, została mi podrzucona przez przyjaciółkę, więc powiedziałam, że ją przygarnę. Kiedy skończyła 8 miesięcy zaczęły się problemy, miały sporo bójek w przeciągu około 3 miesięcy. Potem kazałam ją wykastrować (wszystkie, więc pozostałe dwie są wykastrowane), chociaż nie było żadnych walk przez rok, aż do tego tygodnia rzeczy były napięte czasami. Młodsza z nich będzie stała nad drugą, gdy ta będzie jadła i próbowała ją zepchnąć z drogi, gdy przechodzi obok niej. Walka, którą stoczyły w tym tygodniu była spowodowana rzuceniem przez mojego partnera patyka, po który obie sięgnęły. Skończyło się to tym, że mój starszy pies pojechał do weterynarza. Czy masz jakieś pomysły, jak mogę pomóc rozładować sytuację między nimi, ponieważ jest ona nadal dość napięta. Czuję, że młodszy pies próbuje zdominować starszego.

Vanessa 15 stycznia 2012:

Dzięki!

Adrienne Farricelli (autor) 15 stycznia 2012:

Nie mogę zagwarantować, że to zadziała, ale może to ułatwić sprawę, tutaj jest pomocny artykuł pełen wskazówek przez psiego słuchacza, trenera i eksperta od zachowań:

http://www.doglistener.co.uk/aggression/rivalry.sh…

Vanessa 15 stycznia 2012:

Mam dwie 6-letnie suczki wychowane razem od kiedy były szczeniętami (60 funtowy buldog amerykański/ lab mix- dominujący jeden i 40 funtowy kundel). Dopiero w zeszłym roku miały swoją pierwszą dużą walkę. Próbowaliśmy zbliżyć je do siebie, ale ten bardziej dominujący nie chciał nawet spojrzeć na drugiego, więc postanowiliśmy grać bezpiecznie i trzymać je osobno przez cały czas. Nie miałam pojęcia, o co chodzi z tą agresją, dopóki nie przeczytałam tego artykułu.

W zeszłym tygodniu włamano się do naszego domu, a kiedy wróciliśmy do domu, złodzieje wypuścili psy – oba były w porządku w tym samym pokoju! Więc zdecydowaliśmy się z tym pogodzić. Wszystko wróciło do normy, a mniejszy pies był całkowicie uległy i wtedy… tydzień później wczoraj u stóp mojego pana wybuchła bójka. Na szczęście był w stanie złapać go od razu bez rozlewu krwi.

Anyhow, moje pytanie jest, jeśli zrobimy to punkt do ustanowienia bardziej dominującego psa jako alfa przez petting jej pierwszy, karmienia jej pierwszy, itp. możemy spróbować dostać je do współmieszkania razem jak były? Nie wiedziałam o tym porządku w stadzie, więc mogę powiedzieć, że czasami czułam się źle z powodu bardziej uległego psa i próbowałam poświęcić jej więcej uwagi. Za każdym razem wyraźnie widziałam, że większy pies był zazdrosny lub wykazywał jakieś oznaki niepokoju. Więc, jestem winny temu.

Adrienne Farricelli (autor) na 06 stycznia 2012:

Heather, problemy nie są przyznawane w 100% się zdarzają, są właściciele, którzy podnieśli rodzeństwo psów tej samej płci bez problemów. Jednak ważne jest, aby rozpoznać szanse na problemy. Skonsultowałbym się z trenerem, aby ocenić je i pomóc ci trenować je oddzielnie, jeśli jesteś zaniepokojony. Mogą bawić się razem, ale powinno to być ograniczone do nie więcej niż 1-2 krótkich sesji dziennie. Jeśli spędzają zbyt dużo czasu razem, istnieje ryzyko, że się połączą, a to spowoduje problemy. Jednakże, jak rosną mogą już nie dogadać się i walki w czasach może wystąpić. Skonsultuj się ze swoim trenerem, może on zobaczyć jak zachowują się wokół siebie i może być pomocny w podjęciu świadomej decyzji. Trudno jest przewidzieć przyszłość choć i być w stanie powiedzieć, czy będą się dogadać, jak rosną lub nie, więc jest to bardziej przypuszczenie, najlepsze życzenia!

heather on January 06, 2012:

Potrzebuję porady. Mój mąż przyniósł w tym tygodniu do domu 2 suczki szczeniaki labradora. Chciał, aby dorastały razem z naszą czwórką dzieci. Jestem teraz bardzo zaniepokojony. Widzę już dominującą jedną, która dobrze sobie radzi z treningiem nocnika. Drugi jest bardzo cichy & stand off-ish. Zabieramy je na szkolenie (on zabiera 1 & ja zabieram drugiego), & planujemy rozdzielić je w klatkach. Czy muszę się pozbyć jednego teraz, zanim się jeszcze bardziej przywiążemy? Czytałem, że powinny być całkowicie oddzielone przez co najmniej 1 rok, ale to pokonuje jego cel. Mieszkamy w kraju, więc mają otwartą przestrzeń do biegania, ale jak mogę nie pozwolić im grać razem? Oba są coraz spayed jak również. Czy jest coś, co mogę zrobić, aby zapobiec walkom? Mieliśmy więcej niż 1 psa przez całe nasze życie bez żadnych problemów, ale nigdy nie mieliśmy 2 szczeniaków na raz. Martwię się, że coś może się stać również dzieciom. To nigdy nie była myśl, dopóki nie wygooglowałem jak trenować 2 szczeniaki na raz! Teraz jestem zestresowana! Czy ktoś może dać mi radę proszę?

A.J. w dniu 30 grudnia 2011:

I love. This it’s so helpful with my pregnant dog it is wonderful but ugh some peole out there I got an chihuahua and she just gets in fights over food with my other chihuahua and where she wants to. Spać, ale ona po prostu chce być wyższa rangą i jest w rui. Pierwszego dnia. Ona była w rui, był pierwszy dzień, że walka zaczęła ona zawsze warczy na mojego innego boksera i chihuahua, kiedy daję jej kość też . Dzięki.

John 27 grudnia 2011:

Dobre rzeczy! Myślę, że wszyscy jesteście wspaniałymi właścicielami!

Adrienne Farricelli (autorka) 22 grudnia 2011:

Jen, jako właścicielka rottweilerów, rozumiem Twoje obawy o pokazanie jak przyjaznymi i kochającymi zwierzętami są pitties, ale to nie ma nic wspólnego z tym jak zachowują się w stosunku do ludzi. Pitts są wspaniałe wokół ludzi. Jeśli przeczytasz standard rasy pitbull UKC to wyraźnie twierdzi ”Ponieważ większość APBT wykazuje pewien poziom psiej agresji i z powodu swojej potężnej budowy, APBT wymaga właściciela, który będzie starannie socjalizował i szkolił psa w zakresie posłuszeństwa”

Teraz socjalizacja i szkolenie mogą działać w pewnym stopniu, jednak wiele samic po prostu nie radzi sobie dobrze razem, zwłaszcza gdy są w zbliżonym wieku. Szkolenie w tym momencie, pomogłoby tylko przez ewentualne uczynienie twoich psów wrażliwymi na ciebie, aby zapobiec walkom, ale to występuje będąc na 24/7 ALERT MODE, nigdy nie będąc w stanie się zrelaksować. Robisz to, co należy i to wspaniale, że twoja rodzina jest gotowa wziąć jednego z twoich psów. Naprawdę nie widzę, jak czas spędzony osobno może pomóc w tej sprawie. Najlepsze życzenia i szczęśliwych świąt.

jen 21 grudnia 2011:

i my zawsze byliśmy ludźmi, którzy mieli potrzebę pokazania ludziom jak kochające i przyjazne były nasze pitties im totally heartbroken over this

jen 21 grudnia 2011:

i have two female spayed pitbulls i got one then the second one 9 months later they are both 4 years of age they were never once aggressive towards eachother up until 2 or 3 months ago and its happening more often and mostly when my boyfriend is home it seems. One nie są agresywne wobec ludzi lub innych psów tylko eachother.the younger one is so calm and such a ham but she seems to be the more aggressive in this situation ive already took all the toys away i don’t get how one minute they are cleaning each other faces and cuddling next to eachother then 20 minutes later all hell breaks loose and after they are seperated its like nothing happened. To łamie mi serce, bo to są moje dzieci, ale nie chcę, żeby się pozabijały i jestem teraz w ciąży i nie mogę sobie z tym poradzić, kiedy jestem w 7 miesiącu ciąży. Nie wiedziałam, że należy unikać posiadania dwóch samic, dopóki tego nie przejrzałam. Są one niezwykle dobrze zachowane oprócz tych incydentów na szczęście moi rodzice są miłośnikami zwierząt również i odmówić mi luzem jednego z moich dzieci, więc przyniósł młodszy jeden do domu moich rodziców. ale będzie czas oddzielnie zrobić coś dla tego zachowania lub szkolenia?

Adrienne Farricelli (autor) w dniu 16 grudnia 2011:

Marc, To jest w standardzie pitbull być pies agresywny i tej samej płci agresji jest bardzo powszechne. Według UKC ”Ponieważ większość APBT wykazuje pewien poziom psiej agresji i z powodu swojej potężnej budowy, APBT wymaga właściciela, który będzie starannie socjalizował i szkolił psa w zakresie posłuszeństwa”

http://www.ukcdogs.com/WebSite.nsf/Breeds/American….

Nikt nie może ostatecznie powstrzymać Cię przed zabraniem tego nowego szczeniaka do domu, ale powinieneś być gotowy, aby nauczyć się zarządzać nimi dobrze i powinieneś definitywnie zachować w kącie swojego umysłu, że po osiągnięciu dojrzałości społecznej rzeczy mogą się drastycznie zmienić i mogą istnieć szanse, że będziesz musiał trzymać je oddzielnie i zmieniać czas spędzany z każdym z nich.

marc on December 15, 2011:

I have a 6 month old spayed female pit and just got asked to adopt a friends 6 month old boxer they are both gentle as can be I have read all your concerns and realize these breeds don’t back down from a challenge but I really would love having her as apart of the family please give me some positive feedback (fingers crossed)

Adrienne Farricelli (author) on December 14, 2011:

Lyndsey, nie wszystkie suczki będą koniecznie walczyć, ale dobrze jest być świadomym tego problemu. Zatrzymanie ich przed zbyt ostrą zabawą jest dobre, ponieważ pokazuje im, że masz kontrolę, dlatego jeśli pewnego dnia zaangażują się w walkę, możesz mieć większe szanse na powiedzenie im, żeby przestały.

Lyndsey 14 grudnia 2011:

Hodowca psów, zgodzę się z twoim punktem o zapewnieniu, że są ćwiczone na tyle, że po prostu chcą spać! Artykuł mnie też zszokował, jestem teraz zdenerwowana tym, jak moje dziewczyny będą się dogadywać przez resztę życia.

Lyndsey 14 grudnia 2011:

Hi, właśnie czytałam twój artykuł ’ Jestem teraz bardzo przerażona tym, co przyszłość przyniesie moim dwóm psom! Są to dwie samice, jrt krzyż z tego samego miotu & są teraz 18 miesięcy. Grają szorstki & zarówno próbować skakać siebie teraz & ponownie. Oni płaczą, jeśli oddzielone, spać razem cały czas. Nigdy nie widzieliśmy, żeby się bili, jeśli uważamy, że zabawa jest zbyt ostra, zatrzymujemy ich & natychmiast przestają (czytałam b4, że jeśli jest to walka, to fizycznie trzeba ich rozdzielić) po przeczytaniu artykułu & niektórych komentarzy obawiam się, że pewnego dnia to wszystko się zmieni! Czy jeśli zachowamy spokój między nimi & powstrzymamy się od ostrej zabawy to pomoże to wyeliminować ryzyko, że zwrócą się przeciwko sobie? Nie planujemy mieć więcej psów & oba są wykastrowane od 6 miesiąca życia. Thank you

Adrienne Farricelli (autor) on December 12, 2011:

Możesz besztać innego psa bez jej ingerencji, jeśli jesteś konsekwentny i jasno określasz zasady. Posiadam rottweilery, które są rasą podatną na syndrom monitora sali. Na początku wchodzili mi w drogę nawet jeśli kot na mnie syczał lub inny pies na mnie skakał, mieli tę małą tolerancję dla innych zwierząt domowych źle zachowujących się w pobliżu mnie lub innych psów źle zachowujących się. Czasami jeszcze próbują interweniować, ale wystarczy moje 'wyłączenie’ i krok w ich stronę, żeby ich postawić na miejscu. To po prostu mówi im 'nie dziękuję, twoja pomoc nie jest potrzebna!”

Kaganiec jest tylko narzędziem zarządzania, nie uczy niczego, jest tam tylko dla bezpieczeństwa, dopóki nie nauczy się lepszych zachowań.

WORRIED!!! 12 grudnia 2011:

Dziękuję bardzo. Po prostu nie ufam już Cailowi. Czy kiedykolwiek będę w stanie zbesztać innego psa bez jej wtargnięcia? Wiem też, jak prawidłowo wprowadzić kaganiec, dużo dziś szukałam. Ale czy otrzymanie kagańca pomoże jej zrozumieć, że nie ma sensu poprawiać innych?

Adrienne Farricelli (autor) 12 grudnia 2011:

Spokojna, brzmi to tak, jakby Cail demonstrowała ”syndrom monitora sali”, gdzie czuje potrzebę poprawiania każdego zachowania, które nie jest doceniane. Daj Cailowi jasno do zrozumienia, że nie potrzebujesz wsparcia, naucz go komendy 'off’, która oznacza 'zejdź z mojej przestrzeni’. Możesz tego nauczyć mówiąc ”off” w surowym tonie głosu i przechodząc do przestrzeni Caila, tak aby wiedziała, że jej pomoc nie jest potrzebna ani doceniana.

Kaganiec może pomóc podczas gdy uczysz porządku i ”off” aby wszyscy byli bezpieczni. Czy wiesz jak go prawidłowo wprowadzić?

Trudno powiedzieć czy sprawy będą eskalować, ale brzmi to jak napięcie i tak, tam gdzie jest napięcie, sprawy mogą się potencjalnie pogorszyć. Best wishes.

WORRIED!!! on December 11, 2011:

my husband thinks maybe we should get a kzzle for cail, so she can be restrained and at the same time see that it is okay.

WORRIED! 11 grudnia 2011:

k. długa historia i potrzebuję pomocy Pewnej nocy Taz (8mo. lab/pit male) i Pepper (1,5yr husky/aussie spayed female) bawili się w zapasy. Niestety, szczęka Peppera złapała się na obroży Taza i utknęli. Natychmiast pobiegłam na pomoc, gdy usłyszałam płacz Taza. Z frustracji, Pepper jęknął (mówię raczej jęknął niż warknął, bo nie było w tym nic szalonego) i nasz drugi pies, Cail (1,75-letni labek/beagle spayed female) zaatakował Pepper. Ja to przerwałam, a mój mąż rozplątał te dwa psy. Następnego ranka Cail nadal próbowała znęcać się nad Pepper i udało mi się przerwać walkę zanim się zaczęła. Tej nocy, kiedy je wypuszczałam, Pepper próbowała podejść i pobawić się z Cail. Cail zaatakował. Naprawdę mocno. Ucho Pepper miało calowe rozcięcie tuż przy głowie (nie martwcie się, weterynarz się tym zajął). Teraz w ogóle nie mogą być koło siebie bez tego, że Pepper jest przerażona do tego stopnia, że się trzęsie, a Cail próbuje ją zabić. Taz po prostu nie może zrozumieć, dlaczego nikt się z nim nie bawi. Myślę, że Cail próbowała mnie chronić w tej całej sytuacji, ale teraz martwię się o Cail przy Tazie. Jeśli pójdę zbesztać Taza za coś, Cail podejdzie do niego i zacznie się nad nim znęcać. Na przykład uderzy go łapą. Czy to będzie eskalacja? Czy jest coś, co mogę zrobić? Czy będę musiała pozbyć się psa? Jeśli tak, to którego?

hodowca dobermanów 05 grudnia 2011:

Tak, ten artykuł mnie trochę szokuje, mam 2 suczki dobermany 6 lat i 3 lata. Plus jeden samiec Dobe 2 i pół roku i yorkies 4. Zawsze mówię, że to zawsze jest wina właściciela psa. Będąc przywódcą stada… upewniasz się, że twoje polecenia są przestrzegane, w naszej rodzinie żadna walka nie jest dozwolona i wszystkie psy (lub moje dzieci, jak je nazywam) radzą sobie świetnie. Jedna rada, którą mogę dać to… Upewnij się, że zmęczony pies to szczęśliwy pies. dużo ruchu. One są jak my, jeśli są zestresowane… weź swój samochód i każ im biegać (jak wiesz, nie możesz chodzić z doberkami), dobre 10 km, wszyscy wrócą do domu zmęczeni. Nikt nie ma czasu na walkę… chcą się po prostu zdrzemnąć.

love-my-pits on December 05, 2011:

Mam 4 pittbulle. mamę, tatę i dwa szczeniaki. są bardzo dobrymi psami, ale ostatnio jeden szczeniak walczy z mamą. na początku mama i szczeniak były bardzo opiekuńcze w stosunku do swoich kości zabawek. więc nie mogą się już bawić kośćmi. nie rozumiem, dlaczego nagle to robi. Tata, mama i jeden szczeniak ważą około 70 funtów. szczeniak, który zaczyna bójki waży 57. nie wiem czy to zazdrość? mama była dzieckiem mojego chłopaka, kiedy ją dostaliśmy w wieku 6 tygodni. potem dostaliśmy tatę w wieku 6 tygodni około 7 miesięcy po tym jak ją dostaliśmy. dorastali razem i mieli szczeniaki prawie 2 lata temu. teraz jeden szczeniak jest dzieckiem mojego chłopaka. ale pomyślałabym, że to mama będzie zazdrosna? Chcę tylko wiedzieć, co robić. kiedyś „dogadywały się” po kłótni, ale teraz szczeniak po prostu obserwuje mamę, jakby planowała następny atak. jakieś sugestie?

Adrienne Farricelli (autor) na Grudzień 01, 2011:

Nicole i Stacy, ten hub może być pomocny dla ciebie:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Stacy na Listopad 30, 2011:

Mam 8yr old Boxer, Bella, i 3yr old Great Dane,Radley. Obie samice. Mamy też kilka samców w naszej czworonożnej rodzinie. Ostatnio mój bokser zaczął się bić z moim Duńczykiem. To powoduje, że wszystkie psy naraz się topią i dochodzi do ogromnych awantur. Martwiłam się, że coś jest nie tak z Bellą, bo jest super słodkim psem. Nie chcę stracić żadnego z nich, ale naprawdę mnie martwią. Jakieś treningi lub odwrócenie uwagi, które możesz polecić? Wydaje się, że dzieje się to tylko wtedy, gdy jestem w pobliżu, jeśli są one tylko z moim mężem sam na sam, są w porządku.

Nicole 30 listopada 2011:

Hi, mam 2 żeńskie Staffordów – 2 lata różnicy w wieku, starszy jest desexed. Zdarzyło im się kilka „bójek”. Nigdy nie pociągnęły krwi, nie wydaje się, żeby ich pyski w ogóle łączyły się ze skórą drugiej osoby, ale robią cholerny hałas i musimy je od siebie odciągać. Nie bardzo wiem, dlaczego zaczynają się te bójki… Biorąc pod uwagę, że miały kilka z nich bez żadnych obrażeń, czy spodziewasz się, że rzeczy będą eskalować i jeden (lub oboje) będzie ranny?

kobiety 10 listopada 2011:

Witam, mam babcię, matkę, córkę i inną córkę, wszystkie w różnym wieku i wszystkie dogadują się. walczą, jeśli jedzenie jest w pobliżu i czasami kwarc teraz i wtedy. Z drugiej strony miałem kiedyś samca i większego psa samca, który zabił go kilka dni temu. Były one zarówno zamknięte i jeden wspiął się do drugiego. To było takie łamiące serce. Psy to zwierzęta i nigdy nie wolno myśleć, że będą się dogadywać na zawsze.

Cheyenne 08 listopada 2011:

Mam trzy psy, 2 samice, 1 samiec.

Samice są 1 miesiąc od siebie i mniejsza samica *Papillon* Jest coraz realy agresywne zarówno do mężczyzny i innego psa żeńskiego *Shes bokser*

Nie wiemy, co robić, Thje kobieta papillon jest coraz realy mean w kierunku naszej innej kobiety bokser, ona warczy i powoduje walki, nawet gryzie są jej, a bokser chce walczyć z powrotem, ale nie chcemy, aby papillon dostać ehr aswell. Bokser jest znacznie większy i może ją łatwo zabić.

Oba zostały zakupione od hodowców.

Adrienne Farricelli (autor) w dniu 04 listopada 2011:

Ten nowy hub powinien być dla Ciebie pomocny:

https://hubpages.com/animals/Why-are-My-Dogs-Not-G…

Najlepsze życzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.